Gå til innhold

Min ekstremt lette styrtfødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er lilletulla blitt noen dager gammel alt, og ligger og sover i bagen sin, men her er fødselshistorien min om noen vil lese.

Vannet gikk på natta, men det ble ikke noen rier. Vi ringte barnevakt som kom og sov hos oss, i tilfelle vi måtte dra i en fart.

Men det ble ignen rier.

I 9 tida på formiddagen begynte jeg å gå masse turer for å prøve å få gang på det. I ti-tiden begynte jeg å kjenne littegrann, så ettersom jeg hadde styrtfødsel sist også, begynte jeg å skrive opp tidene med en gang. Men de var overhodet ikke vonde, og ikke regelmessige. Og de fleste varte bare 10 sek... På mange av de var ikke engang magen stram, så følte meg nesten litt teit som drev og skrev de opp..

I ellevetiden sa jeg til mannen min at jeg trodde vi skulle dra innover. De var fremdeles ikke regelmessige, og ikke lange, men nå begynte noen å komme med 4 minutts mellomrom, og noen varte helt opp i nesten 40 sek. Men de var fremdeles ikke vonde i det hele tatt, så følte meg veldig teit og overforsiktig som sa vi skulle dra inn allerede, men pga en veldig lett og smertefri styrtfødsel forrige gang, hadde vi fått beskjed om å dra inn med en gang denne gangen.

Vi dro inn, og ble tatt i mot av en stresset jordmor. De hadde det veldig travelt, og hadde ikke ledig fødestue, men siden vi var tredjegangs kom vi ikke til å bli sendt hjem sa hun. Men hun ville ikke sjekke åpning siden vannet hadde gått, så vi ble lagt til ctg registrering. Etter en stund kom hun inn og sjekket. "Oj, du har 8 cm", sa hun. "Du føder nå!"

Vi fikk komme inn på ei fødestue, men de hadde just "kastet ut" hun forrige som de sa, så ingenting var gjort klart. Jeg sa at jeg ville føde stående, og trengte en prekestol, så de fikk hentet en til meg. Etter ti minutt begynte jeg å kjenne pressrier. Da ble det plutselig veldig travelt med å få på plass tingene. Hun skulle ut og hente de siste tingene, og ga meg klar beskjed om at jeg ikke måtte begynne å presse før hun kom tilbake. To sekund etter hun var gått ut kjente jeg bare at her nyttet det ikke å holde igjen. Vi ringte på klokka i en fart, og hun kom springende tilbake. Det tok to pressrier, og så var tulla ute. Og også denne gangen hadde jeg ikke vondt under pressingen, og jeg slapp å sy! Og jeg har ikke vært noe sår i det hele tatt, kan faktisk ikke merke at jeg har født (rent bortsett fra at magen er borte, og vi har en baby i hus da). helt merkelig, er jo vant til å måtte sette seg litt forsiktig de første dagene i alle fall, men merker ingenting til det. Så har vært veldig heldig med denne fødselen i alle fall:)

Tulla er kjempenydelig, rett under 3400g og 51 cm lang. Vi dro hjem fra sykehuset dagen etter fødselen, og har kost oss masse. Hun sover stort sett greit på nettene, og storesøsknene er kjempestolte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

wow, så herlig ;)

GRATULERER MED TULLA ;)

Skrevet

hørtes jo helt fantastisk ut! trodde ikke no sånt var mulig.

gratulerer masse med den lille:)

Skrevet

Gratulerer......:) Så fantastisk det hørtes ut, ønsker meg en sånn fødsel;)

Skrevet

Gratulere så masse! :-)

Hørtes ut som meg dei 2 siste gangene, nesten ikke vonde åpningsrier i det hele tatt! Kunne faktisk ikke skjønne at jeg var i fødsel!:-)

Kjempegodt da! :-)

Siste fødsel tok bare 20 min. så denne gangen skal jeg følges nøye opp! ;-)

Skrevet

Du er jammen heldig som ikke merker noe sårhet eller noe. Jeg vil også ha en slik fødsel!!!

Gratulerer med tulla og kos dere kjempemasse :o)

Skrevet

wow, der gikk det fort gitt!

Gratulerer så mye med den lille tulla! Håper dere koser dere masse!

Er spent på hva som venter meg, for det gikk fort med meg også sist. Ikke så fort som dette, men hadde ikke mange timene med rier og veldig få pressrier. Så er forberedt på at det kan gå like radig denne gang!

Skrevet

Gratulerer såå mye med prinsessa! Takk for at du delte historien med oss, deilig å høre at det kan finnes slike barnefødsler også ;-)

Jeg "bestiller" herved en sånn fødsel!

Skrevet

Så herlig da,,Grattis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...