Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Skriver under med anonym her pga at mange i familien min er her inne. Greia er den at jeg har en kjempesuper svigermor. hun hjelper til med jenta vår og er en flott dame! Men; hun skal absolutt fôre henne med alt mulig. Potet, gulrot (ikke at dette egentlig er noe galt da..), soddboller, is med alskens smaker, saft (IKKE greit pga at vi sliter med å få henne til å drikke vann, og hvis hun får saft vil hun iallefall ikke ha vann...) og stort sett alt av middagsmat som vi voksne spiser.. Både jeg og samboeren min reagerer på dette og sier ifra om at hun ikke må gi henne mat uten spørre oss først! Og vi vil ikke at hun skal ha produkter med melk i da det er mye melkallergi i familien min. Likevel gir hun henne mat uten å spørre oss. Hun liksom "sniker" i henne maten nåe hun tror vi ikke ser det... blir gal av å passe på henne hele tiden!! What to do??
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 tror nok beste løsningen er å invitere henne på kaffe med deg og sambo uten noen andre til stede. snakk rolig med henne men poengter hva slags regler dere har for deres barn og at dere skulle ønske hun respekterte dette. Deres barn, deres regler. Fortell henne hvor mye dere setter pris på henne og at dette bare går på at hun må respektere de valgene dere tar som foreldre.
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Her er det vel to sider av saken. Avhengig av hvor gammelt barnet er, er det sunt og bra å bli presentert for forskjellig mat, i små porsjoner, og ikke for mye nytt på en gang, kanskje. Ang saft er jeg helt enig med dere, men ikke potet og gulrot. Hvor lenge har dere tenkt å holde henne unna mat med melk i. Dersom hun ikke har noen påvist allergi, er det ikke bra å holde henne unna en matvare som er så sentral i norsk mat. Dere kan gjerne snakke med svigermor om maten til barnet, menv jeg er usikker på om dere egentlig har rett her. Presiserer at det avhenger av barnets alder. Sniking er forøvrig ikke bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå