Mia_73 Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Gutten min på 3,5 år begynte i natt kl 0130 å spy. Først kom hele middagen opp (hadde spinat - festlig å vaske gulvet midt på natta) og siden alt som han spiser eller drikker en halvtime senere. Har ikke diaré, faktisk har han ikke tisset en gang siden igår kveld. Skal vi til legevakten med ham? Tenker med en gang på nyresvikt o.l., men er sikkert ikke noe verre enn omgangssyke, bare at mammahjerne tenker på det verste.
Storebror & Lillebror Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Jeg ville ringt legevakten for sikkerhets skyld. God bedring til lillegutt.
Pittamitta Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Høres ut som han kan begynne å bli litt dehydrert.Ring legevakten å shør ivertfall..Prøv å blande 50/50 blå farris UTEN kullsyre og eplemost.
Vinden blåser Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Hei.. først av alt må jeg bare skuffe å si at legevakten ikke bryr seg katta med mindre ungen er virkelig dehydrert.( 3dager minimum) Ellers så må du bare huske på at ungene tåler det aller meste. Selv hadde vi jenta vår (da 8 mnd gammel) hjemme i to døgn før vi fikk legetime på tredje døgnet. hun hadde da kastet opp ALT siden det startet og var apatisk store deler av døgnet. Til tross for det ble vi sendt hjem for å prøve et døgn til før vi evt dro på legevakten... De har en temmelig høy terskel før de innlegger ungene og de skal være veldig dehydrert først. Det beste for ungene er jo at kroppen får ordne opp selv. Det beste for en mor er derimot å få støtte og bli hørt. Dette fikk jeg av legen min, og fikk derfor nytt mot til å fortsette hjemme et døgn til. Vi satt med sprøyten (med mat/veske) i ene hånden og bøtten i andre hånden.. Når vi kom til 4 kvelden derimot sa jeg stopp og dro på legevakten hvorpå hun ble innlagt. Hun var da syk nok til at de tok det alvorlig.. Og da tok de det igjen veldig alvorlig med påfølgende operasjon dagen derpå... Jeg prøver ikke å anbefale deg å ringe legevakten eller ikke ringe dem..det er det kun DU som kan avgjøre..derimot må du bare være forberedt på å ikke få hjelp om du tar kontakt nå.. Jeg håper virkelig at dere ikke sliter med det samme som vi gjorde,men man vet jo aldri. Fortsett å gi drikke for alt det er verdt! Eplejuice og vann 50/50 + 1/2 ts salt pr liter veske er oppskriften vi fikk av legen når vi var der på dag 3... Jeg vet det er tøfft og vanskelig,men dere må bare prøve... lykke til!!! og hold oss oppdatert!
Miss Dynamite Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 min datter på 6 mnd begynte slik (1 mnd siden nå)... kastet opp hele tiden ( men hun hadde diare hvert 5 min også da) .. dro til legevakta og de tok det ikke alvorlig tross 40.4 i feber. dagen etter var hun så utroli dehydrert at vi ble lagt inn tvert. ( Holdt på å dø)... det var gastro virus...! lå en stund på isolat!! skummelt når de ikke tisser as.. hun her tissa ikke da på over 3 dager til slutt :S :S :S lykke til!!!
Mia_73 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2009 Vi ringte legevakten, men inntil videre er det ikke noe vits å komme dit - ingenting de kan gjøre akkurat nå. Heller ikke er han farlig dehydrert (pluss at han tisset for litt siden). Prøver nå med eplemost og Farris pluss en klype salt, gir det med teskje. Kommer ut etter en kort stund, syns det er verst at han griner når han kaster opp, hele kroppen skjelver. Vi skal nok være natten på sofaen...
Pittamitta Skrevet 1. mai 2009 #7 Skrevet 1. mai 2009 litt raspet eple på en t skje er også verdt å prøve:-)-Masse god bedring :-)
Vinden blåser Skrevet 1. mai 2009 #8 Skrevet 1. mai 2009 lykke til! Får håpe gutten deres fatter mot og blir rask frisk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå