Gjest Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 http://felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/P/Paracet_Weifa_84025/index.html%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0 Felleskatalogen er fin å se i når man har slike spørsmål. Pass på at det er 4 timers mellomrom, og at du holder deg til riktig døgndose og riktig enkeltdose.
Andromake Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Ja det kan man (litt avhengig av alderen til barnet ditt, og hvor sterke paracet du gir) Når feberen er over 39 trenger ofte en liten kropp hjelp til å senke den igjen, pluss at de ofte får en del vondt i kroppen ved så høy feber. En lege sa til meg at man ikke trenger å vente 4 timer hvis feberen fortsatt er høy/blitt høyere etter en time eller to. Etter paracet nr 2 bør lege kontaktes hvis feberen fortsatt er høy. Jeg har ringt legevakta hvis feberen er høyere enn 40, da registrerer de samtalen, og jeg får beskjed om komme med en gang jeg føler meg usikker. Dette gjelder forresten barn rundt ett år.
mai mammaen til to Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 for to uker siden hadde mini på 11 mnd feber på rundt 39.5-39.9.... feberen gikk oppigjen med engang... jeg gav han 4 paraceter (125 mg) i døgnet. han var så utrolig slapp. legene har sagt til meg ofte at jeg kan gi ham minst 4 i døgnet. da jeg gikkt il legen med han sa hun at jeg gjerne kunne øke dosen også. at det kunne hjelpe. heldigvis så ble han bra igjen før jeg trengte prøve det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå