Gå til innhold

2.klasse hjemme eller på SFO ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi som begynner i 2.klasse til høsten snakker om at hun heller vil være hjemme etter skolen og slippe SFO.

Hun har en eldre søster på 10 år som er hjemme, men hun er ofte på lekebesøk etter skolen eller så har hun besøk.

De er da hjemme 2-3 timer alene hver dag før jeg kommer hjem fra jobb.

Hva gjør dere andre med 2.klassinger ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville ha ventet til 3. klasse med å la henne være hjemme etter skolen..

Skrevet

Min 2.klassing var på sfo så lenge jeg jobbet, men nå etter jul gikk jeg ut i permisjon så nå er han hjemme. Han har to kamerater i gata som han leker med på ettermiddagene da..

Jeg ville ikke latt han være hjemme hver dag om jeg jobbet. Selv om han fint kan være hjemme alene litt, hadde jeg ikke følt meg trygg. Hva om noe skjer, han kan selvfølgelig ringe meg, men likevel.. Jeg ville ventet til ihvertfall 3.klasse.

Skrevet

2-3 klassinger kan godt være hjemme synes jeg, men kanskje fordi jeg var det selv og elsket det:)

Skrevet

2 klassingen her i huset går ikke på SFO. Vi er som oftes en eller annen hjemme når hun kommer. Og er det ingen hjemme så jobber jeg så nerme at det tar meg 5min å sykle hjem eller hun komme til meg. Hun har flere venner som heller ikke går på sfo, så de avtaler å gå til hverandre ofte også.

Men hun hadde måtte gå på sfo om vi hadde jobbet fast dagtid både meg og min mann, og ikke jobber så nerme hjemme. Stoler ikke nok på hun største at hun skulle passet på hun andre hver dag. Glemmer å ringe og si hvor hun er (som egentlig skal komme hjem for å spørre om hun kan dra til noen) Kommer ikke hjem når har fått beskjed om å komme hjem osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...