Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Jeg jobber endel kveldsvakter, og mannen min jobber borte halve året, og vi er derfor avhengig av barnevakt når bestemor selv har jobb eller ikke kan passe. Skal denne barnevakten betale skatt på beløpet vi betaler, eller er det et fribeløp man kan kjøpe private tjenester for, uten å være pålagt å rapportere det?
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Slik som reglene var då eg var barnevakt så er det vel at du kan tjene 1000kr ifrå 30 forskjellige før du må skatte av det. Men eg trur nok dei fleste betaler svart, om det ikkje er ei kvit dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 1000 kr i måneden eller i året? Det er ikke en dagmamma, men ei jente som går i åttende. Datteren min er 8 år, men jeg syns ikke hun skal være alene fra hun slutter på skolen klokken 13, til jeg er ferdig kl 19..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Mener faktisk det er 8000,- kroner man kan betale noen uten å trenge ansette dem med det det medfølger av ansvar (arbeidsgiveravgift, feriepenger, forskuddstrekk av skatt, sykepenger første 16 dagene osv) Uansett ville jo denne jenta fått frikort, og på frikortet kan man tjene over 30.000,- i året før man begynner betale skatt. Tror ikke du skal bekymre deg for dette, ingen som betaler skatt av barnevaktpengene de tjener..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå