To + en? Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Hei Trenger man få kjempebaby selv om symfysemålet er høyt? Fødte en på 4,4 sist og har høyere symfysemål nå i uke 40 enn da. Ligger på 40. Noen som har født normal size selv med høye mål?
h2nn2 Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Jeg har også høyt SF mål,og lurer på hvor stor denne skal bli.er uke 33 og var 33 på kontroll på onsdag.Legen sier at babyen nødvendigvis ikke vil bli kjempehøy.
Lykkekløver Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Jeg hadde høye symfysemål forrige svangerskap og fikk en gutt som var helt normalvektig. Denne gangen har jeg enda høyere symfysemål, langt over det grønne feltet. Legen som tok 3D ultralyd på meg sa at det var nok på grunn av morkaken min er såpass stor og kompakt, samt plasseringen av den i magen har noe å si. Så babyen min ligger oppå morkaken som på en madrass og skyver magen min laangt ut. Jeg har diger mage... Så høye mål er ikke ensbetydende med å få stor unge.
Langhus26 Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Tror ikke det har noe å si,på str på babyen. Jeg hadde det motsatt med første mann,lå helt på linja og ikke noe som tilsa at jeg skulle få en stor baby! Men når han kom ut var han 4640 og 54 lang.. He he
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Jeg har VELDIG høyt SF-mål, og jordmor er ganske tydelig på at det er pga baby ligger høyt oppe i magen... Har et par venninner som også har hatt store mål, men babyene var fra 3500-3900
May-juli07+mai09 Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Jeg er i uke 34-35 og har et s.m som nærmer seg 40 :/ Lillegutt i magen min er 2700g så det trenger ikke ha noe med fosteret å gjøre. jeg har høyt s.m fordi jeg har kjempe masse fostervann. Flere som spør om jeg venter tvillinger :S
heidimj Skrevet 1. mai 2009 #7 Skrevet 1. mai 2009 Nei, trenger ikke være kjempebaby. Men siden din første var litt stor er det kanskje naturlig tro at denne også vil bli litt over normalen? Jeg lå helt på den øvre streken sist og fikk en på 3 kg. Nå ligger jeg rett under den øverte streken og har fått opplyst på UL at denne vil bli ca det samme. Lykke til ;-)
Plutselig_gravid Skrevet 1. mai 2009 #8 Skrevet 1. mai 2009 Trenger ikke bety at barnet du bærer nå er større enn førstemann, selv om sf-målene er høyere. Men sannsynligheten for at barnet ditt er på størrelse med din førstefødte er vel ganske stor :) I mitt første svangerskap var sfmålene mine over det grønne feltet. Han var 4200/53 da han ble født. Mitt andre svangerskap var sfmålet mitt under den røde streken i siste halvdel av svangerskapet. Hun var 4140/51 da hun ble født.
plutseligbolle Skrevet 3. mai 2009 #9 Skrevet 3. mai 2009 Mitt sf-mål var langt over normalen på slutten sist, så jeg ble sendt til en ekstra ul for å se om jeg hadde en kjempebaby i magen. Ul-legen fant ut babyen sannsynligvis var helt vanlig, og da hun kom ut noen dager senere, var hun 3460 gram, altså helt gjennomsnittlig. Denne gangen har jeg hele tiden ligget godt over gjennomsnittet, men jeg tar det med ro og tenker at det denne gangen også sikkert bare er masse fostervann.
Storebror & Lillesøster Skrevet 3. mai 2009 #10 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har ligget ytters på det grønne feltet hele svangerskapet denne gangen,og babyen er vist litt UNDER gjennomsnittet så det har vel ikke noe og si,lå over med gutten min også han var 3325g,så det har ikke noe og si,det er str på livmoren som blir målt,trenger ikke ha noe med str på babyen og gjøre.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 kan jo komme av både seteleie og mye forstervann også....
bobby - nr 2 i juli Skrevet 3. mai 2009 #12 Skrevet 3. mai 2009 Jeg fikk ekstra UL på slutten sist, pga høyt SF-mål. Der estimerte de babyen til 5 kg, og han var 4,95 da han ble født. Ble planlagt keisersnitt. Får du ikke ekstra UL? For vekstestimering? Nr 2 er jo ofte større enn nr 2, og i og med at første var såpass stor, så er det jo grunn til å tro at neste også blir det. Men det må jo ikke bli stor baby, selvfølgelig.
To + en? Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 3. mai 2009 Har ikke fått tilbud om ekstra UL da de visst ønsker å unngå dette pga at det ikke er så nøyaktige mål. JM sier at "jaja, du har jo klart en på 4,4 før, så dette går bra". Men nå som jeg har begynt overtiden min er jeg bekymret. Ønsker jo ikke å presse ut en på 5 kg heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå