Gå til innhold

Da har jeg født ;) (liten historie- ikke ille ;) )


Tre små;)

Anbefalte innlegg

På slutten av dette svangerskapet har jeg vært mye frem og tilbake på Ullevål- veldig lavt symfysemål og litt lite fostervann.. Legen var veldig usikker på om han skulle sette meg igang siden CTG var utmerket og det ikke kunne påvises vekstavvik hos barnet (førstemann var 2750 g ved termin..)

Men da jeg var på kontroll på onsdag hadde de tydeligvis bestemt seg for at i dag er dagen.. Etter CTG'n tok de vannet (kl 10 på morgenen).. Jeg fikk da en time "fri" til å spise og slappe litt av. Fikk også beskjed om å gå litt rundt slik at riene kanskje kom av seg selv.. fant ut at mannfolket måtte informeres og ringte ham. Vi ble enige om at han skulle ta den tiden han trengte- er jo ikke så interessant å trave ganger på sykehuset... (forrige fødselen tok 14 timer fra vannet gikk..)

Kjente litt murringer da jeg satt og spiste, men ikke mer enn menssmerter. Så for meg mange timer med drypp og traving i gangene på føden.. Hjelp!

Litt før elleve fikk jeg klyster (ikke si ja til ting du ikke vet hva er.. haha..)

Gubben kom rundt halv tolv og selv om jeg hadde egne rier fikk jeg drypp (bare for morroskyld fikk jeg inntrykk av.. jeg hadde jo rier..) Jm gikk for å spise litt, men fikk beskjed om å dra i snora hvis det var noe jeg trengte.. Etter en halvtime med ganske så intense rier måtte jeg ringe på jm for å få no dop- lystgass.. husket hvor dårlig jeg ble forrige gang, så var nøye med å puste i den bare når jeg hadde rier. Hjalp litt, men halv ett var jeg sliten så jeg ringte på jm for å få noe sterkere (så jo for meg at dette skulle drøye i mange timer til..)

- etter å ha sjekket fremgangen fikk jeg beskjed om at det var for seint med dop.. hadde allerede 9 cm åpning, så her var det bare å forberede seg på pressrier.. oioi.. så ikke den helt..

Etter første pressrie fikk gubben beskjed om å dra i snora.. fikk helt angst- tenkte at her kommer de med saks og vakuum.. men isteden kom det inn en barnepleier.. snakk om at jeg ble letta..hehe..

Jm mente kanskje at navlestrengen var litt i veien siden hodet kom frem, men sklei tilbake igjen..merkelig følelse..på femte pressrien kom hun- i en fart ;)

 

Tusen takk til JM Anne på Ullevål som gjorde denne fødselen til en fin opplevelse :)

 

Kom hjem i går etter en jævli natt på barsel (mye sykdom nå, så folk snorker... ta med ørepropper..) Nå koser vi oss alle fire- litt misunnelig storesøster, men det går seg vel til ;)

 

lykke til alle sammen- gled dere ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer så mye!

Ett spørsmål, siden du fødte på Ullevål -- det skal nemlig jeg også. Det høres jo ut som fødselen din forløp helt normalt. Hvorfor tilbrakte du da natten på barsel og ikke på pasienthotellet? (Spør fordi jeg ikke er god på å sove sammen med andre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...