Gå til innhold

Aaau!Bekkenløsning og mye vann - Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy søren, nå kjenner jeg et stadig voksende behov for å sutre....Bena er tømmerstokker og knokler og ben kun et vagt minne. De sprenger og gjør vondt! Og bekkenet er en stor vits, funker bare til å henge klær på...

Jeg har snakket med jordmor ang. hjelpemidler, men ting som f.eks krykker virker jo ikke veldig praktisk ettersom jeg har to små hjemme fra før. Nå er det bare fem uker til termin, men det føles lenge nok om det skal være like vondt eller fortsette å bli verre - har dere noen tips ang. bekkeløsning/og eller vann i kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang bekkenløsningen, så vil jeg anbefale et bekkenbelte. Og bruk krykker om du skal gå over lenger tid!

ang ødem så, drikk mye vann. Ikke sitt eller stå lenge av gangen. Prøv å holde beina høyt så ofte som mulig. Ikke bruk sokker eller annet tøy som strammer! Spis LITE salt!

Skrevet

Og kom deg til fysioterapeut! Det hjalp meg veldig. Har kun hatt en behandling, men er en god del bedre. Men ta det med ro etterpå. Jeg trodde at jeg hadde blitt bra og økte aktivitetsnivået betraktelig med det resultat at jeg ble verre etter et døgn etter behandlingen.

Jeg hadde forøvrig en låsning i høyre side av bekkenet. Dette gir ustabilitet og smerter. I tillegg var det muskelknuter i den ene rumpeballen. Musklene prøver å kompensere for manglende stabilitet i bekkenet. Jeg fikk fysioterapi, samt akupunktur for å løse opp muskelknutene. Anbefaler som over bekkenbelte, og å drikke godt så ikke kroppen samler så mye vann.

Lykke til de siste ukene!

Skrevet

Refleksolog! Han/hun vil kunne hjelpe med både vann, bekken og ikke minst igansetting av fødselen ;)

hilsen Refleksologen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...