Annabeth Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Hei jenter jeg har en baby på 4 dager, men sliter m amming særlig på den ene siden, hvor jeg kun pumper meg ( men jeg ammer på den"gode" siden) Jeg lurer bare på hvor mange ml morsmelk babyen bør ha per døgn ( følger litt med siden jeg pumper og ser hvor mange ml jeg får ut) Noen som vet? Tusen takk for svar!
lille sprelle Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Det er noe med en sum i forhold til kroppsvekten, men det husker jeg ikke. Mitt beste tips (som fungerte for oss) er å la henne spise til hun er mett! Siden du har så "fersk" baby anbefaler jeg deg å bruke kopp når du mater henne. Da blir det ikke noe sugeforvirring og hun vil kunne gå over til å amme fullt forteset mulig med riktig sugeteknikk Må du bruke flaske, så bruk en med tregest mulig smokk. kopp er et mykt plastbeger som du lager "tut" på. F.eks. et medisinbeger. Har du ikke det, men har et sykehjem i nærheten - gå innom og spør om du kan få et! De er sikkert hjelpsomme. - særlig om du tar med nurket - hehe Ellers så fåes det kjøpt på apotek. Lykke til!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Som hovedregel skal de ha 15% av kroppsvekten sin delt på antall måltider- men det gjelder etter de har passert fødselsvekten sin. Min veier nå 2700 gram, og skal da ha: 15 x 2700 gram / 100 = 405 ml (totalt) 405 ml / 8 måltider = 50,6 ml pr måltid
Annabeth Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2009 Tusen takk for svarene det var nyttig:-) Jeg har en svær plugg på 4.6 kg så da skal han altså ha 84 ml per måltid. Tror han får det. Men får jo følge m på vekta. Ha en fin kveld.-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 ja, men husk også å se an ungen. mi spiser som regel mer enn 50 ml, noen ganger opptil 80:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå