Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Min niese var i bursdag igår. De vet at hun har glutenallergi. Allikevel hadde de ikke ordnet noe glutenfri mat til henne. Heldigvis hadde moren hennes sendt med henne noe godt så hun ikke bare ble sittende der. Tenk å være 5 år gammel og sitte rundt bordet og se de andre kose seg med pizza og kake. Jeg ble så overrasket at de ikke hadde tatt hensyn til dette. Det er da ikke vanskelig å ordne litt mat så alle kan kose seg i bursdagen?? Man kan jo gjerne skrive i invitasjonen at man vil ha tilbakemelding på om det er noen allergier som må taes hensyn til. Jeg synes dette er for dårlig. Hvordan gjør dere det??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 selvsakt tar jeg hensyn til det når folk ikke tåler ting. går jo ikke ann å be folk på besøk og gi dem mat de blir syke av. det forutsetter jo selvsakt at jeg vet at de ikke tåler ting, men det vet man jo ofte. kjeldent jeg har besøk av folk jeg ikke kjenner liksom.
___ Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Jeg tar hensyn til det, forsøker i hvertfal, hvis jeg får beskjed om hva de ikke kan spise, men jeg regner med at foreldrene gir meg beskjed i god tid om alergien uten at jeg skal trenge å spørre hver enkelt.
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Jeg ville tatt hensyn til det dersom jeg visste om det og husket det, evt spurt foreldrene til råds.
Venter på bitteliten Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Ja, selvfølgelig tar jeg hensyn til det. Hvis jeg vet om det, vel og merke. Når man har gjester - små som store - så bør de få servert mat de kan spise. Det er jo ellers ikke noen vits i å be dem. På allergikokken.no finner man mange tips og oppskrifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå