GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Er du førstegangs så kan det nok ta litt tid enda ja.... I mitt første svangerskap brukte jeg mine jeans til uke 20. I andre og nå mitt tredje så er magen her allerede, i uke 12!
lille frø, mor til to Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Jeg er bare i 10+6. Har fått puddingmage, den er liksom litt oppblåst. Buksene har blitt for trange rundt livet. Bruker litt videre overdeler nå, for å skjule "flesket". Ser bare litt feitere ut. (Lite kult)
Nyttårsbarnet<3 Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 jeg er og 5 uker +5 dager på vei idag:) dette er min nr 3:) blir spennende å se når magen kommer:)
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Jeg tror det er i uke 12 at livmoren kan kjennes over skambeinet. Før dette er vel magen sannsynligvis oppblåsthet el.l
villemo26 Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Eg er 8+2 og føler magen har est ut, men er nok berre oppblåst. Ser småfeit ut, og føler meg deretter.. hehe.. herlig!
RainBowz Skrevet 1. mai 2009 #7 Skrevet 1. mai 2009 Jeg så ikke dette innlegget før jeg hadde sent inn "Diiiger bollemage..." Er bare noen få uker på vei men føler meg også småfeit... ikke orker jeg å holde inn magen heller for det er skikkelig ubehagelig nå. Men hva er det egentlig som gjør dette tro... er det masse luft da eller??
miepia30 Skrevet 1. mai 2009 #8 Skrevet 1. mai 2009 egentlig skal det godt gjøres at den vises før uke 12 da livmoren fortsatt ikke når over symfysen. hvor slank man er vil jo også være av betydning. det blir stas når den vises ordentlig og folk ikke bare lurer på om man er litt rund eller faktisk er gravid.
MamaLady Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. mai 2009 Jeg har ingen mage. Jeg er veldig forsiktig med hva jeg dytter i munnen, for jeg har helt angst for å bli tjukk! Det går i cottage cheese, ikke hvetemel, gjær etc..... Så da håper jeg at jeg slipper oppblåst mage...
Maiiken Skrevet 1. mai 2009 #10 Skrevet 1. mai 2009 Er i slutten av uke 10, så noe skikkelig mage er enda ikke kommet. men har fått ekstra fett rundt magen og den er blitt mye slappere. Er dette vanlig?
Mammaioktober Skrevet 2. mai 2009 #11 Skrevet 2. mai 2009 Jeg sniker meg inn fra 2. trimester Jeg er 17 uker nå, og nå synes både jeg og kjæresten min at jeg har en liten kulemage, men den er ikke stor altså. Andre som ikke vet at jeg er gravid ser ikke noe. Hehe.
Maya&Leah*har født* Skrevet 2. mai 2009 #12 Skrevet 2. mai 2009 Jeg er 10+1 idag,å jeg har fått litt mage. Nå er jeg veldig slank, og bare 1.47 høy.. Så har vel noe med det å gjøre ) Pluss at jeg er nok litt opplåst, men magen begynte å komme allerede i uke 7 ca.. Det syntes veldig godt på meg at jeg er gravid, ser ikke feit ut. Ser ut som gravid mage! Veldig stas )
Gjest Skrevet 2. mai 2009 #13 Skrevet 2. mai 2009 Hei. Er på besøk fra 2. trimester. Jeg ble oppblåst og hadde en lubbenmage fra ca. uke 8 til uke 17, da kom den skikkelige babymagen. Nå er her straks 23 uker på vei og har da en aldri så liten mage da Vet hvordan det er å gå å vente, er jo magen man gleder seg til, men må bare si det andre sa til meg; magen kommer når den kommer. Er ikke noe fasitsvar dessverre, men den kommer tidsnok Lykke til videre i sv.skapet og gratulerer så mye!
maipiken Skrevet 3. mai 2009 #14 Skrevet 3. mai 2009 tror nok at det er fordi fordøyelsen er dobbelt så treg som ikke gravide for at fosteret skal få mest mulig næring av deg, og magesekken bruker mye lenger tid på å tømmes enn til vanlig.. Merker at forbrenningen er lik NULL... Føler at alt jeg spiser legger seg rundt magen... pleier ha høg forbrenning til vanlig..
Lykkeliten - mamma til 2 Skrevet 3. mai 2009 #15 Skrevet 3. mai 2009 Ifølge sidene her er jeg 3+2 (trodde selv jeg var 3+6 da men..) og FØLER alle kan se det på meg allerede! Hehe... Er nok bare følelsen da, men... Gleder meg til magen kommer, jeg! Skal kose meg best jeg kan, og krysser fingrene for at jeg ikke blir like dårlig denne ganga som med førstemann... Da var jeg kvalm i ca 6mnd.... MYE kvalm....
snart.trebarnsmor Skrevet 3. mai 2009 #16 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er 9 uker på vei og føler det samme. Magen er veldig oppblåst og jeg ser feit ut:) Men jeg har ikke luft i magen
snart.trebarnsmor Skrevet 3. mai 2009 #17 Skrevet 3. mai 2009 Det var godt å høre at det skjer noe med forbrenningen også. Jeg har nemlig vært litt bekymret for at jeg legger på meg allerede nå selv om jeg spiser ofte og sundt og går lange turer hver dag, men det ser ikke ut til å hjelpe på vekta. Redd for å bli tjukkebolla:)
MamaLady Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 3. mai 2009 Regnes det med dag 7 eller går ukene bare til 6. Altså 5+6 eller 5+7? Eller blir 5+7 6 uker akkurat?
avocado Skrevet 3. mai 2009 #19 Skrevet 3. mai 2009 ..Så rart, jeg har fått høyere forbrenning etter at jeg ble gravid. merket det neste med en gang. Hvis jeg spiste som før gikk jeg ned i vekt, så har måttet øke matinntak. Og nå spiser jeg hvasomhelst føles det som, uten å gå opp (10+3 i dag). Men kan nok være at jeg spiser sunnere, er derfor jeg kan spise mer Denne tråden handlet jo egentlig om mage, og ja, jeg føler også at jeg har fått større, litt feitere mage (huff) selv om det ikke merkes på vekten. Gleder meg til å få fast og fin gravidmage!
lillegull2imagen Skrevet 3. mai 2009 #20 Skrevet 3. mai 2009 5+7 blir 6 uker ja... 5 uker og 7 dager... derfor teller man kun til 6,dvs 5+6 og så neste dag er man 6+0 så 6+1 osv
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 4. mai 2009 #21 Skrevet 4. mai 2009 Noe av grunnen til at magen raskt kan se større ut er også det at livmoren strekker seg, tarmer og annet "innhold" dyttes oppover for å hjøre plas til fosteret, samtidig som ting går tregere gjennom systeet og man gjerne er oppblåst. Magemusklene blir slappere og forbereder seg på å dele seg (som de gjør senere i svangerskapet) Merker dette selv jeg... er bare 5+5, men om kveldene har jeg ikke kjangs til å gå i olabuksene mine lengre.. Er også ubehagelig med press mot magen..
dykkedama Skrevet 4. mai 2009 #22 Skrevet 4. mai 2009 Snufs, føler meg rimelig feit om dagen, og alle bukser strammer om magen. Jeg har lagt på meg ca. 5 kilo, mye vann i kroppen og veldig oppblåst, men det er veldig frustrerende å allerede ha lagt på seg såpass mye. Har null energi, så orker jo ikke trene det vekk enda heller. er nå 10 uker på vei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå