MrsV Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Jeg sliter med å få opp melkeproduksjonen og har derfor blitt nødt til å begynne med mme til vesla (16.dager gammel) på natten. Men så glemte jeg å spørre helsesøsteren som jeg var hos i går hvor mange ml jeg skal gi henne. I natt drakk hun 40-50 ml pr måltid... men kunne sikkert drukket mer.. Våknet ca hver 3 t og ville ha mat.. Noen som vet sånn ca hvor mye de trenger pr måltid?
Maya_1 Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Det var omtrent det min drakk på den tiden også. De skal drikke så mye de vil ha Jeg ammet først, og ga henne flaske etterpå til hun var mett.
Maya_1 Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Forøvrig er det vel ca.14% av kroppsvekten som de drikker i løpet av en hel dag. Men det er veldig gjennomsnitt, vår lå godt over i starten, og langt under siden.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Hvis du skal øke produksjonen din, regner jeg med at du ammer først og gir flaske etterpå? Uansett, så skal de små få drikke så mye de selv ønsker, så d beste er egentlig bare å lage en stor flaske på 100-140 ml, og så la babyen få bestemme når nok er nok (og da vil du jo også se rimelig fort hvor mye ca hun drikker per måltid og kan tilpasse mengden etter det)
MrsV Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2009 Var litt utydelig i spm mitt. Ja jeg ammer først og gir mme etterpå Har nå funnet litt ut av det.. ser ut som hun drikker fra 50-70 ml etter å ha blitt ammet. Hvis produksjonen går opp så rekner jeg med at hun vil drikke mindre mme..
Sunnybeach4gull :) Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Til å være 2 uker gammel drikke ho bra me mme til hvert måltid :-) Dm ska minimum ha 15 % av kroppsvekta si me mme, men vanskeli for dæ å regne d ut sia du amme først :-) Virke ho go å mett, e ho nåkk d å ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå