Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste ett svar du hadde gitt til en her inne, der du skriver at du fikk positiv CB på en fredag og så fikk du negative tester i dagene etterpå. Og positiv på onsdag igjen.

Jeg fikk en positiv igår på ettermiddagsurin, og idag morges fikk jeg en negativ :( Aner ikke når jeg hadde EL da, og hadde en blødning for 8 dager siden som jeg trodde var TR :S men vartte bare i 2 dager.

Grunnen til at jeg testet igår var at brystene er ømme og verker i magen og korsryggen. Altså akkurat som menssmerter.

Ble din test positiv før ikm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Da jeg fikk kryss på cb den fredagen, var det en sterk, men systrek-aktig strek. Ved første øyekast så den sterk ut, men den var ikke like bred som kontrollstreken. Etter å ha lest på nettet, og at jeg ikke fikk positive tester de kommende dager, innså jeg at det må ha vært en falsk positiv test. Streken trenger ikke være så sterk, men den må være like bred.

Jeg trodde jeg testet dagen før IKM, men det viste seg at EL hadde vært omlag 3-4 dager senere enn antatt. Så ut i neste uke fikk jeg endelig positiv test.

Det var utrolig kjipt å få sytrådstreken og likevel ikke få positive tester de kommende dagene. Siden streken ikke var like bred, var den nok falsk positiv.

Heldigvis kom jo den positive testen ut i den kommende uken, for det ble et lite nederlag.

Jeg har ikke stolt helt på CB etter denne opplevelsen, mest fordi en rekke jeg har snakket med har opplevd at den var falsk positiv dessverre.

Du får bare teste litt fremover om morgenen, håper det kommer en tydelig (og like bred) strek opp til deg! :)

Kan også anbefale at du enten tar CB digital (slipper å tolke) eller first response (med rosa fargestoff i). Det er forøvig tilbud på den digitale hos en av apotekkjedene for tida! :)

Hvordan så gårdagens test ut?

Sytrådstrek, eller like bred, men svakt kryss?

Lykke til.

Si gjerne hvordan det går!

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Her er linken til bilde av testen min igår:

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/555622/offset/0

Den var ikke så bred som den vannrette streken nei, så var derfor jeg var i tvil om den var positiv. Men flere skrev at deres var akkurat sånn når de var gravide, så hva vet jeg. Men siden jeg testet negativt idag så har jeg mistet litt troen på det..

Men er egentlig vår første pp også, så skal ikke klage :)

Tror jeg får prøve en digital om noen dager kanskje, tørr ikke før ;)

Skal skrive når jeg vet noe mer, og tusen takk for svar!

Lykke til videre i svangerskapet :D

Skrevet

Jeg krysser fingrene for deg og den digitale! :)

Skrevet

Denne var fin å lese for min del også gitt, er i litt samme situasjon som lille diamant. Da er det kjekt å prate litt med noen som kan mer enn to "newbies" :-)

Jeg skal teste imorgen tidlig, satser på digital - grøss og gru. :-)

Skrevet

Håper at dere har positive tester over helgen! :)

Er kjempekjipt å gå og vente, særlig etter å ha fått CB kryss!

Lykke til, og si gjerne hvordan det går!

Og uansett hvordan det går denne pp, så er dere per i dag en dag kortere fra å ha deres eget barn i armene, enn i går!:)

Skrevet

Hei Mamsita :)

Jeg har dessverre ikke fått flere positive tester etter den CB'en :( Så antar at det må være EL-smerter som herjer i kroppen min!

Men er veldig rart at jeg har hatt disse smertene siden før TR, og at de ikke har gått over. Så kan jo bli gal av mindre...

Lurer på om jeg skal bestille legetime imorgen, og få tatt en GU kanskje. Det burde jeg uansett gjort siden det er flere år siden sist.

Er helt sant det du sier om at vi er en dag nærmere barn uansett, en fin måte å tenke på det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...