Kitti Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Har en sønn på snart 4 år. Er hos faren sin annenhver torsdag til fredag. Bf bor i Sandefjord og jobber i Oslo og jeg bor i Oslo, Bf henter i barnehage torsdag etter jobben i Oslo og tar han med til Sandefjord. Jeg henter i Sandefjord på Søndag kl 16.00. denne turen tar meg rundt 4 timer, så søndagen går med til det. Det som er problemet mitt er at jeg brakk ryggen for 7 år siden. Og det gjør at jeg har mye smerter. Det for meg å sitte så lenge i bil gjør at jeg mister følingen i bena mine, noe som gjør meg livsfarlig i trafikken. Smertene i etterkant er langvarige å gjør at jeg har vært mye sykemeldt. Sønnen min sovner også på vei hjem, noe som gjør at han ikke klarer å sovne før sent på kvelden, som igjen gjør at mandag morgen blir en vond morgen. Bf nekter å ta han med seg mandag morgen når han drar til Oslo pga da slipper jeg å kjøre.... Har forklart dette til Bf, også i mekling. men han er urokkelig. Det er jeg som har full foreldreansvar. Hva kan jeg gjøre, når det er fysisk umulig for meg å hente sønnen min i Sandefjord?. har ingen som kan hjelpe meg, da min familie bor veldig langt unna.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Det er den som skal ha samvær som skal stå for henting og bringing. De fleste foreldre med den daglige omsorgen gjør nok av disse tingene mens de har barna hos seg. Personlig syns jeg det er naturlig at samværsforelderen kan ta i et tak når det er deres tur om ikke den andre parten skal være nødt til å ta sin del av dennes også. Men det er sikkert en del av de som ville være uenige her. Men, som sagt, du har dekning for å be ham ta seg av hentingen og bringingen. Spesielt om du er syk og det blir vanskelig for deg av den grunn. Utgiftene skal derimot deles etter inntekt. Her er de fleste vanlige spørsmålene listet opp med tilhørende svar: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/foreldre_og_barn/barn_og_samlivsbrudd/reisekostnader_ved_samvar/vanlige-sporsmal-og-svar-om-de-nye-regle.html?id=411908
Gjest Antarctica Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Ikke dra dit da. Ring og si til eksen din at du dessverre ikke kan kjøre noe sted i dag, så om han ikke kan kjøre sønnen din neste morgen, så må han sette gutten på toget eller bli hjemme med han til du er i form igjen. Mannen høres jo ut som en komplett idiot og egoist!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Hva med å hente han ved å ta toget isteden? Da slipper du å sitte så mye stille og dere kan finne på noe på toget hjem så han ikke sovner.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Hvorfor i all verden kan han ikke ha barnet til mandag morgen, ta det med seg til oslo og levere i bhg? Er det kunn for å gjøre det vanskelig for deg? Si at han får enten kjøre halve veien slik at dere møtes halveis, eller han kan levere barnet i bhg mandag. Ufattelig at noen fedre skal være sånn. :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå