Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Jeg er nå i uke 22+6, og føler at magen har poppet såpass ut at kroppens tyngdepunkt begynner å bli merkbart forskjøvet. Korsryggen svaier, og magen føles tung langt framme. Så jeg har begynt å eksperimentere litt med kroppsholdningen min, og oppdaget at om jeg jobber litt aktivt med magemusklene mine, og på en måte holder magen aktivt på plass mens jeg står og går i oppreist stilling, så får jeg et mye mer sentrert tyngdepunkt. Jeg føler at jeg bærer babyen lenger inn i kroppen, og at tyngden hviler mer på bekkenet, i stedet for å henge i løse luften der foran. Er det noen som vet om dette er skadelig på noen måte? blir det for trangt for babyen der inne, skal tro? Jeg føler at jeg får bedre holdning av dette, og at ryggen har det bedre. Samtidig tenker jeg at det kan sikkert ikke skade å få trent/aktivisert magemuskulaturen til fødselen og tiden etter. Om dette er et bra triks, kan det jo være noe å gi videre også..? Noen andre erfaringer? og hva gjør man når magen virkelig begynner å bli stor?
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Hei. Du gjør det helt riktig! VIktig å ikke svaie for mye. Etter 4 barn er ikke mine muskler som de var, og det tar på ryggen. Et tips du godt kan gi videre!! Når magen blir stor, er ikke svaien å unngå hos meg iallfall. Unngår sko m høye heler (kjedelig, er så glad i dem) å svømme er kjempefint for ryggen.. Fint for oss som skal ha på ettersommeren/høsten.
Juni prinsesse Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Kiropraktoren min sa til meg at: Når du merker at magen begynner å bli tyngre, så motstå trangen til å lene deg bakover. Len deg heller litt forover som om du går i motvind, det er bedre for ryggen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå