Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Vi har vært gjennom en vurdering av barnevernet for jeg spurte etter avlastning for en stund siden pga sykdom. Jeg er nå frisk, men leste gjennom rapporten som de kom fram til og der sto det det masse fint om oss, men det merkeligste var at barnehagen til datteren min så på min datter som ressurssterk for barnehagen. Har hørt om ressursterke familier, men hva mener de med at datteren min er ressursstek for barnehagen??
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 At hun er med på lek, er sosial, viser empati osv. Jeg tolker det som at hun er et godt forbilde for de andre barna ( gjerne de som er yngre enn henne) Er jo kjempeflott det:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Vi har en datter som også blir omtalt som en resurs for barnehagen. De bruker henne ofte når de skal introdusere nye barn og når de skal gjøre gruppearbeid enten med fremmedspråklige eller barn som skal lære tegnspråk. Dette er fordi hun er flink til å bruke språket sitt fremfor å utagere, er flink til å sette grenser for seg selv og forstå andres grenser og er et barn som det er lett for andre barn å relatere seg til.
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Min eldste fikk jeg også tilbakemelding på at var ressurssterk når han gikk i barnehagen. De mente at han var empatisk, flink å dele, gli inn i lek og trekke andre med seg, sa positive ting til de andre barna veldig ofte (f.eks "så flink du er til å tegne!") og viste omsorg for de små og de som falt litt utenfor (husker dette såpass godt fordi det stod i referatet fra foreldresamtalen og vi satt og leste dem igjen her for leden når vi hadde ryddet :-)). Vil tro det er noe sånt de mener med din datter også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå