Gå til innhold

han er for gammel ??????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift i 13 år, han har særkullsbarn. ikke jeg.

Vi har vårt fellesbarn en gutt på 4 år, men mannen min har en gutt på 16 år fra før som kommer annen hver uke hos oss.

 

Mannen min var veldig flink pappa med stesønnen min når han var liten, vi lekte sammen, gikk på tur, spilte fotball sammen, hadde det gøy sammen som familie, reiste på ferie ...

 

Og nå har vi vårt fellesbarn, og selfølgelig forventet jeg at vi skal ha det samme som vi hadde med sønnen hans, men nei da ... mannen min finner alltid grunner for å ikke være sammen med oss (jeg + sønen min ) for noe lek eller ute aktiviteter. Han sitter bare på sofaen og ser på TV-en i helgen. Han sier alltid at han er for gammel for noe lek (han er 47) med en 4 åring som springer her og der.

 

Vi reiser forsatt på ferien, men det er bare meg som lekte og gjør noe sammen med sønnen min .. ikke han ... det er veldig sårende ...

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå av tv'en, gjem fjenkontrollen og sett skoene hans klare i gangen!

 

Si at du ikke finner deg i det for sønnen er viktigere enn tv.

Skrevet

Det er jo veldig vondt å se slik forskjellsbehandling. For det er ikke alderen det står på, muligens er han i dårlig form. Muligens gjør du det lett for han å ikke gjøre noe med det, fordi du er flink og kapabel og greier dere så fint alene du og sønnen DIN. Jeg mener på ingen måte at det er din feil, jeg mener bare stakkars mann som ikke har ork til å se hva han går glipp av.

Jeg er også en av dem som fikk meg et slag i trynet da fellesbarna kom. Jeg trodde jo at ha kom til å være like god far for dem som for de første barna.

Jeg tok det opp med han, krevde forklaring, nektet å godta det på vegne av de små. Ting er bedre nå, han ser selv at ting ikke var bra, men han har ikke forklart meg hvorfor det skjedde. Bare at han nok har vært deprimert. Men er/car aldri snakk om deprsjon når særkullingene kom. Det er fremdeles et sårt tema, men ting holder på å bli bedre.

Jeg har trukket meg unna litt, og latt han ta over mer av jobben. Det har funka, samtidig som vi snakker om det. Og det er godt.

Skrevet

Holder med anonym 12:54 her.

 

Og det kan være mer enn en ting, det kan være et sammensurium. Depresjon (menn kan også få fødselsdepresjon...), utbrenthet og faktisk også alder (og fysisk form kan ha noe å si.).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...