Gjest Tale30 Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Har hatt en episode her nå hvor tett nese og småhosting eskalerte til et hosteanfall hvor det ble hostet opp slim. Det virket jo litt dramatisk da hun sleit med å trekke pusten, men jeg tror ikke det var så ille som det så ut. Mitt spørsmål er: Hva gjør man? Jeg ble litt overrasket når jeg så her inne at en barnelege svarte at det er sjelden at barn under 6 mnd blir forkjølet. Jeg syns jeg hører om babyer som er forkjølet hele tiden jeg. Noen som har peiling på hva man skal gjøre når babyen får slike hostekuler? Er det legevakts-materiale, eller skal man bare la det gå sin gag med trøst og byssing?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Min baby var forkjølet for en stund siden, var snørrete og hostet en del. Vi dryppet med saltvann, og sugde opp slimet med en nesesuger, det hjalp veldig. Det er også lurt å legge feks noen bøker under sengeenden for å heve hodet litt, da blir det lettere for babyen å puste når den han tett nese. Men når det gjelder kraftige hostekuler er jeg ikke så erfaren. Hvis det ikke blir bedre, skader det ikke å ringe til legen å spørre ihvertfall.
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 jeg tok Ida med til legen da jeg syns hun hosta mer enn hun skulle. hun var ikke syk, men dagen etter så fikk hun sin første tann uka etter så fikk hun sin 2. er flere som merker at babyen "hoster" frem tenner.. merkelig det der hehe.. Ida var bare 3,5 mnd da den første kom. så det er jo fullt mulig at kanskje din knert også har noe på gang
Gjest Tale30 Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Takk for svar til begge. Jeg får se det litt an, og dersom det skulle bli flere slike kraftige hosteanfall så får jeg ringe til legevakten. Nå er hun betuttet, sliten av å være syk, men hun har ikke feber og hun får puste godt. Vi har lagt en vanlig pute under madrassen i hodeenden av senga slik at hun ligger med tygg og hode forhøyet. 1smule: Skal si Ida var tidlig ute med tenner Tror ikke det er det her i gården, for jeg har nettopp hatt liknende syke selv så jeg tror dessvere at hun er smittet av meg. Ser også at hun sliter litt med magen, avføringen er grønnaktig. Huff, håper det snart blir bedre.
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 er jo best å være på den sikre siden. hvertfall når de er så små må ha masse god bedring da
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Du beskriver akkurat hvordan tulla mi var før tannen kom opp på tirsdag;)
Gjest Tale30 Skrevet 1. mai 2009 #7 Skrevet 1. mai 2009 Jøss, tenk hvis det hadde vært tann på gang! Hun har jo klødd i gommene lenge. Men det har holdt på i et par dager nå og jeg kan ikke se spor av noen tann. Regnet med at jeg hadde smittet henne, men feberen uteblir jo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå