Gå til innhold

er så lei å bli skuffa hva skal til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fertility friend sier jeg skal ha ikm 3 mai,jeg mener 2 mai, men likevel i kveld kom det litt friskt rosa blod på papiret, jeg tok en test vedsiden av og den var blenda hvit, søren er så lei at det ikke funker for meg.

Har holdt på siden februar 2008 og fortsatt ingen resultater, er redd for at jeg får falsk eggløsning,siden jeg har samleie så ofte som mulig og det likevel ikke klaffer, gått på trippel pergo og påvist høyt nok progresteron,men tviler på at egget slipper som det skal!!

noen med erfaringer??

hatt noen symptomer som ømme bryst ,stikkinger,halsbrann,gass i magen,vondt i korsryggen...likevel ikke noe,arrrg

har time hos gynekologen min den 6 mai, vet ikke helt hva jeg skal spørre etter siden jeg er så gira på at det skal klaffe!

er det noen tester hun bør ta av meg?VIL HA SKIKKELIG SVAR!!!!

lykke til alle baby prøvere hilsen en som er sliten å lei å gråte hver måned når TR kommer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du tviler på at eggløsningen faktisk skjer, kunne det kanskje være en tanke å be gynekologen om å fysisk se etter at det gjør det. Altså å komme til scanning like før og ved forventet eggløsning, for å se at det slipper? Eventuelt kan du forsøke eggløsningssprøyte og kanskje også progesterontilskudd i lutealfasen?

Er din partner undersøkt?

Lykke til i hvert fall!

Skrevet

Etter et år uten å bli gravid startet vi utredning. I første omgang blodprøver, sædprøve og pergo. Alt var normalt, men ikke noe graviditet. Neste steg var at jeg tok en laparaskopi (kikkhullsoperasjon) for å se om jeg hadde endometriose eller andre problemer som kunne vanskliggjøre en graviditet. Alt var fint.

Så fikk vi tilbud om å prøve inseminering, gjorde dette 2 ganger med alle de hormoner og sprøyter som hørte til, uten resultat.

Så var det sommerferie, og vi skulle prøve en inseminasjon til mens vi ventet på time til ivf. Gikk og ventet på mensen for å starte opplegget, men den kom aldri... Jeg var overraskende blitt gravid på gamlemåten :) Det tok oss nøyaktig 2 år fra pillestopp til graviditet.

Som du ser så er det ingen grunn til å gi opp håpet, men det er nok fornuftig å starte utredning. Gynekologen din vet nok hvordan gangen i utredningen skal være, antagelig vil det bli noe lignende som det vi hadde.

Som en liten tilleggsinfo kan jeg jo nevne at når gutten vår var 6 mnd, så ble jeg gravid igjen, og denne gangen hadde vi virkelig ikke vært aktiv, akkurat kommet i gang igjen med sex etter fødselen....

Lykke til, og ikke gi opp håpet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...