Gå til innhold

når burde jeg bli bekymret?? hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ett par dager siden jeg har kjent liv nå. er 21+1 nå. burde jeg bli bekymret? siden påske har jeg kjent liv flere ganger om dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med iskald søt drikke, som saft og cola f.eks.

Dult litt borti magen også, da skal det som regel bli litt ekstra aktivitet.

Ville ringt lege hvis du ikke kjenner liv i morra, kan være en helt naturlig grunn, babyen kan ha lagt seg på en annen måte, men bedre å sjekke enn å gå å bekymre deg

Skrevet

Ja da ville jeg ringt jordmor og fått dette sjekket...synes du skal ta en telefon til føden alt i kveld jeg. Alt er sikkert bra men synes du bør få det sjekket opp...

Skrevet

takk for raskt svar. skal ringe legevakta imorgen hvis jeg ikke kjenner noe. men hva er egnetlig sjangsen for at noe er galt? hva kan være galt? og kan de da gjøre noe?

HI

Skrevet

ring føden, IKKE legevakt!

det er heller ikke vanlig at en SKAL kjenne liv daglig før i uke 28, men bedre med en sjekk for mye. :)

Skrevet

Ja det er føden du skal ringe og ikke legevakta!!!

Er ikke så mye de kan gjøre så tidlig, men bedre å få en sjekk så slipper du å bekymre deg. Spesielt siden du har kjent liv siden påske og det plutselig opphører!

Skrevet

Ring som sagt føden, i verste scenario blir du desverre igangsatt og må føde barnet på normal måte...:o(

Skrevet

Du skal kjenne liv hver dag fra ca uke 24, ikke 28! Så ta en telefon du, det skader ikke, og jeg skjønner godt at du bekymrer deg.

Skrevet

Du som sier over her at man ikke skal kjenne liv hver dag fra før uke 28, det stemmer overhode ikke. Man skal kjenne liv hver dag fra uke 24!

Skrevet

Hei

Jeg begynte å kjenne liv i uke 17. Kjente litt liv stort sett daglig. Da jeg kom til uke 23 hadde jeg ikke kjent liv på nesten en uke. Jeg var så stresset på den tiden. Det var enormt mye å gjøre på jobb, jeg hadde to eldre barn og mye sosiale sammenkomster. Jeg var så utslitt... Da jeg endelig kom til legen, var alt normalt. Jeg aner ikke hvorfor han tok en sånn "pause", men alt var i hvert fall i orden.

Så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for. Men sjekk det opp, for å berolige deg selv. I mitt første svangerskap kjente jeg forøvrig ikke liv før i uke 24/25.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...