Elizaaa Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Lurer på om det kan være skadeli for den lille dersom jeg deltar på et skytestevne? Er i uke 25, tro ikke magen blir i veien.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Tror ikke det er skadelig for barnet om du deltar på et skytestevne. På hvilken måte tenkte du at det skulle være farlig? Det er nok bare magen din som kan være i veien for å en god skytestilling, men det må du kjenne på selv Så lenge du føler at det går greit, så er det nok ikke noe problem
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Dette synes jeg faktisk du skal spørre legen om, jeg tenkte umiddelbart at dette sikkert ikke er så lurt med tanke på hørselen til babyen, men jeg er ikke noen ekspert, så ville hørt med lege eller JM.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Jeg skulle skyte på lerduer, nå mens jeg var gravid. Bekymret meg litt for beibien jeg også, men jeg tror fostervann og livmoren demper den verste lyden av skuddene, uten at jeg skal si det for sikkert
nesten30 Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Jeg leste et eller annet sted her i uken at etter uke 22 burde man være forsiktig med høye lyder, fordi barnets hørsel da er ferdig utviklet og kan bl.a. høre forskjell på ulike stemmer. Så utifra det ville jeg vel kanskje tenkt meg om hvorvidt de høye lydene ved skytingen var gunstig for barnets hørseL. Husker dessverre ikke hvor jeg leste dette
Elizaaa Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2009 Tenkte mest på om smellene kunne være skadelig for babyen. Nå lot jeg være å delta på stevnet, for å være på den sikre siden.. Kommer vel flere stevner etter fødselen som jeg kan delta på..
Sjokolademonsteret Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Jeg jobber i forsvaret og har fått beskjed om å ikke delta på skyting da dette kan skade hørselen til ungen. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg droppet skyting for å ikke gi ungen varige hørselskade.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 Ifølge og politidirektoratet er det ikke fare for hørselen, men evt at man puster inn støv fra blyholdig ammunisjon. Jeg synes det er logisk å tenke (som jeg nevnte) at fostervannet demper mye av den skarpe lyden fra skuddene.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 3. mai 2009 #9 Skrevet 3. mai 2009 Jobber i politiet og vi er ofte å skyter, men fått beskjed om å holde meg unna skytebanen når jeg er gravid pga svevestøv ( bly), og høye lyder... Men dette er ikke før etter uke 20--- Jeg holder meg iallefall unna.. masse lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå