Aget Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Heisan Ballus runder 7 mnd snart,og godt igang med fast føde!! Fullammet til han var ganske nøyaktig 6 mnd. Nå viser det seg at han som før var "det" puppegale monsteret er blitt totalt uinteressert i puppen,spes.dagtid! Får ikke i han noe drikke.Han tar ikke flaske,tar noen få slurker med vann fra kopp til grøten,that`s it! Prøvde med mm fra kopp i dag,han bare flirer og ser dumt på meg! Han tar kun pupp kveld,natt og morgen(18.30,04,og 07) Han får grøt kl.10.30, halvt middagsglass kl.14,og kveldsgrøt kl.18. Ellers tilbyr jeg pupp innimellom,og før og event etter måltid! Ballus er en strålende blid fyr,aldri sur,har nesten aldri skreket,men er begynt å bli skikkelig irritert hver gang jeg vifter med puppen i tryne hans!! Men kveld,natt og morgen er greit!! Kan dette være en fase,som går over?? Har noen noe triks på lur??Han trenger vel den her mm?? Og ikke minst væske!! mme frøser han utover..hjelp noen??
vimsesvimsen Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Hei! Kjenner meg igjen i dette gitt, men har dessverre ikke noen gode råd! Min knert er også 7 mnd, i morgen fasktisk! Han har også vært rimelig puppegal, begynte med grøt da han var 6 mnd, og siden det har interessen for puppen dalt. Får fortsatt i han mm, men han må være veldig sulten og må være i et rolig rom. Han er liksom interessert til å begynne med, men så suger han litt og så slipper han, sånn holder han ¨på ei god stund, men tror han får i seg litt. Håper det bare er en fase!
vimsesvimsen Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 P.S: Ser at det er en nyttig tråd om dette lenger ned på siden!
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Kjenner meg igjen... Min er snart 10 mnd og nå er det helt slutt på amming dessverre. Han begynte å trappe ned da han var ca 8 mnd, frem til da hadde jeg ammet ganske mange ganger om dagen. Men da ble det plutselig fire, så tre og så to ganger i døgnet. Til slutt skulle han bare ha om morgenen og plutselig en dag ville han ikke ha da heller. Så lenge han fortsatt tok noe pupp ville han ikke ha noe særlig vann, men nå har det plutselig blitt populært! Han drikke bare mme på morgenen, resten av dagen bare vann til maten. Ikke glad i mme, men vann er godt! Jeg lurte også på det med væskeinntak når han begynte å kutte ut puppen, men så lenge de har våte bleier er det vel greit, tror jeg. Her var det i hvert fall helt tydelig at han først ble glad i vann når jeg ikke ammet mer, så jeg tenker at han kanskje ikke trengte det mens han ennå fikk mm...? Kanskje din får i seg nok mm selv om han ikke tar puppen like ofte lenger? Og husk at det er en del væske i maten også. Følg med på bleiene! Har ingen triks dessverre, men har hørt at det kan være en fase som går over! Og så lenge du ammer noe er det visst en lett match å øke produksjonen igjen dersom etterspørselen tar seg opp. Sier de som har greie på det:)
Glad tobarnsmamma Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 I følge helsesøster er det lurt å tilby pupp rett etter soving (både morgen og etter hvilene på dagen)...da er de ofte mer interesserte i melk og puppekos. :-)
LoveActually Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Min gutt er snart ett år. Jeg har pumpet 3-4 ganger pr dag fra han var 8 mnd, for å ha nok melk. Han vil kun ha om kvelden og morgenen. En stund ville han også ha etter soving på dagen hvis jeg klarte å lure den inn før han våknet ordentlig... he he. Nå pakker vi snart sammen og slutter med amming tror jeg, selvom om han fortsatt vil ha kveld og morgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå