Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Hun er 2 år og 4 mnd. Kan navnet på alle bokstavene og kjenner til hvilken lyd de har. har bare presentert henne for store bokstaver men skal begynne på de små nå. Når jeg fesk sider at "o" er har lyden oooo og er olivers bokstav, så finner hun selv flere andre ord, som oooole og ooooost osv. Er dette normalt for alderen? Legger det ut her, for legger jeg det på skarvlesiden, så blir det bare masse dritpreik. Har ikke så mye erfaring med barn fra før, så vet ærlig talt ikke når de begynner med dette, men har en misstanke om at hun er tidlig ute.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Datteren til samboeren min snakket helt reint da hun var 2,5 år... tor det tilhører sjeldenheten...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Datteren min kunne skrive minst 15 bokstaver, sitt eget navn og noen andre korte navn da hun var på den alderen, og hun kunne alle bokstavene.. så nei, jeg tror ikke hun er så tidlig ute.. Bare glad i å lære!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Så bra!! Tror det å være glad i å lære er noe som er utrolig viktig. Å være tidlig ute, betyr jo i grunn ikke noe annet enn at de lærer det tidlig noe som i grunn er urelevant :-) HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Ja, jeg tror gleden av å lære er den beste gaven man kan få! Datteren min gå i 2.trinn på barneskolen nå, og elsker fortsatt å lære, er som en svamp som suger til seg kunnskap! Tror man legger grunnlaget når de er ganske små, ved å gjøre læringen morsom og interesant fra deres point of view!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Nei, dette tilhører sjeldenheten! Har ei som ble tre forrige uke, som leser, og det er overhode ikke normalt. At hun er noe geni, det regner jeg ikke med. Alle er så forskjellige i den alderen, og noen i hennes bhg roper at der kommer Kine sin pappa for det er han som har en sånn Volvo. Jeg ser ikke engang forskjell på alle de bilene, og har ingen aning om hvem som kjører hva. Har hver høst en undersøkelse på 1. trinn hvor jeg jobber,og det er stort sett halvt om halvt av de som kan bokstavene og gjenkjenner lyder og de som ikke kan noen. Synes du har ei flink jente, og det at hun er lærevillig er kjempebra. Vær stolt og ros masse, det finnes ikke bedre motivasjon enn mamma og pappas ros:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå