Gå til innhold

Krise- glemte å betale restskatten i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mye det blir i straffegebyr pr.dag? Jeg kommer meg ikke i banken før mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke straffegebyr vel? men renter?

Skrevet

bare betal på nettbanken innen midnatt så går vel det greit??

Skrevet

tenker du på baksmellen på skatten?

jeg har i min blå ungdom først betalt i august, gikk fint det.. hehe.. men vet ikke om de har forandret reglene. men så firkantet kan de jo ikke være at de ragerer på 1 dag forsent (resten er jo helligdager)

Skrevet

Du trenger ikke betale restskatten nå!

Faktura blir sendt ut. Tror det er i august.

MEN...du kan betale når som helst før det, hvis du ønsker. Da må du betale mindre i august.

Skrevet

Hvis du betaler innen idag slipper du renter på restskatten. Går det gjennom i nettbanken er det vel greit. Hvis du betaler fo sent vil det bli tilbakebetalt, så da kan du like godt la være og vente til kravet i august.

Skrevet

Jeg har reist på tur og har ikke med innloggingsbrikken. Jeg må betale kr.6000. Det fulgte innbetalingskort med selvangivelsen. Er det ikke det jeg skal benytte? det står 30.4 som frist på det.

Skrevet

Du kan betale 30/4 for å slippe renter på restskattbeløpet. De som velger å la være blir ikke straffet på noe vis, og det er helt lov - de får en faktura i august en gang, med påført rentebeløp fra april til august.

Skrevet

Den fristen er absolutt, så da kan du bare vente på innbetalingsfristen i august. Du må da betale rente på restskatten.

Skrevet

Rentene regnes da fra januar til innbetaling, det er ikke bare rente etter 20. april:(

Skrevet

Huff- vet du hvor mye prosent renten er?

Skrevet

Kommer du hjem søndag?

Det kjøre ikke noen transaksjoner i banken før mandag uansett, så jeg ville sjansa på at det gikk greit.

Skrevet

skal selvsagt være 30. april:)

Skrevet

Renten er 3,9 hvis du får oppgjøret i juni, 4,8 hvis du får det i oktober.

Skrevet

Renten er på litt over 4%, og begynner å gå fra i morgen av, ikke fra januar. Så om du betaler før 12 i natt slipper du renter:) men betaler du i morgen må du uansett betale mer, for da må du betale renter fra 1. mai til 1.August ( terit I know) men er mest vanlig å vente til august med å betale:)

Skrevet

Kan noen regne ut hvor mye ekstra det blir for kr. 6000?

Skrevet

Ble litt usikker etter hun siste puusen eller noe svarte, så jeg måtte sjekke skattebetalingsloven. Renten er 3,9% på _beløpet_, så det regnes ikke egentlig fra noen tid sånn sett:)

Rentebeløpet blir da 2-300 kroner, hvis jeg ikke har regnet helt feil her:)

Skrevet

Det er ikke restskatten enda. Betaler du nå, heter det tilleggsforskudd. Betaler du etter fristen for tilleggsforskudd (30.4.), er det forskudd på restskatt. Forskjellen er at tilleggsforskudd forhindrer at du får rentetillegg på restskatten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...