prinsesse vilikke Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Jeg får jo stønad til barnetilsyn - og da ser det ut på selvangivelsen at jeg ikke får foreldrefradraget? Dere som er alene og får stønad til barnetilsyn - vet dere hvordan dette er????
Annalina Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Foreldrefradraget er jo rettet direkte mot barnepass, så hvis man har fått full stønad til barnepass, trekker man dette av den summen som man får i foreldrefradrag. For mange blir det ikke mye igjen av foreldrefradraget da, desverre...
prinsesse vilikke Skrevet 30. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2009 Bare jeg som syns dette er veldig urettferdig??? Det er jo ikke akkurat en økonomisk dans på roser å forsørge 2 barn alene......
AO3 Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 ... men det er vel heller ikke riktig at man skal få fradrag for penger man faktisk ikke har betalt?
prinsesse vilikke Skrevet 30. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2009 Nei selvfølgelig ikke - jeg er jo enig at det blir feil - jeg er bare så lei av å ha så dårlig råd - og så finne ut at foreldrefradraget gjelder utgifter til barnepass - ikke noe annet - og at jeg da ikke får noe fradrag.....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 enig, man kan jo ikke få skattefradrag for utgifter til barnepass som man har fått dekket av staten. det vil jo være urimelig
du og jeg og vi to Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Hmm... kan jeg spørre om noe - kan jeg som aleneforsørger få støtte til å betale barnehagen? Jeg har jo fått beskjed om at jeg kan søke om å få dekket noe av dette, men jeg har liksom tenkt det gjaldt vanlig barnepass og ikke barnehage...?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Ja, det kan du og man får 64% dekket barnehage av staten. Litt usikker på om det går på hvor stor inntekt du har.
du og jeg og vi to Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 Hmm... det må jeg sjekke ut. Aner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på barnehage som barnepass...!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. april 2009 #10 Skrevet 30. april 2009 om du har lav intekt har mange kommuner også redusert betaling for det også. så først leverer du lønnslippen og beviser hvor mye du tjener. så får du betalingsats etter det. om kommunen din har den ordningen. det finner du sikkert ut av på hjemmesiden dems. og deretter søker du stønadt til barnetilsyn som er på 64 %.
Leeloo76 Skrevet 30. april 2009 #11 Skrevet 30. april 2009 Jeg har dekket 64% og får likevel 10000 i fradrag, for jeg betaler jo fortsatt noe selv (har 100% plass). Jeg har ca 330000 i året i lønn. Det er nok muligens en inntektsgrense, men den ligger vel relativt høyt (6G muligens, det er en vanlig grense ellers?).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå