Gå til innhold

Hvilken solfaktor bruker dere på 2-3 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Norge? Jeg må på apoteket å kjøpe ny solkrem. Barna er snart 3 og 9 år gamle. Begge har hud som tåler sol og blir lett brune (ikke røde)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt med solfaktor 30.

Skrevet

Bruker faktor 15 på ungene her til lands, evt 25 på skuldre, nese og ører om det er veldig sterk sol. De har også god hud. Har lest et sted at faktor 15 holder lenge så sant man ikke har veldig lettbrent hud (men man bør ikke bruke under dette, så bruker det på meg selv også), og at man skal være varsom med de høyeste faktorene fordi de har veldig mye kjemikalier i seg. Da er det bedre å smøre ofte med faktor 15-20 enn få ganger med faktor 50.

Skrevet

Ok, ja jeg tenkte å kjøpe solfaktor 15 jeg også, tror det holder:)

Skrevet

Man får faktor 50 UTEN farlige kjemikalier, Natur & sun f.eks. Anbefaler deg å ta en titt på Grønn hverdag. Jeg har kjøpt faktor 25 fra Natur &sun, uten kjemisk filter:-).

Skrevet

Faktor 20-25 på våre jenter på 1.5 og 4.5 år.

Skrevet

30 så lenge det trengs. Går litt ned etter hvert, om vi ser det går bra.

Skrevet

Var på "kurs" på helsestasjonen her om dagen og fikk beskjed om å ikke bruke over 15, men gjerne av den typen som "legger seg over huden" på baby, på så store barn bruker jeg selv "vanlig" solfaktor 15. (Har datter på 4 selv) fungerte bra i fjor!

Skrevet

Dette sa legen til meg idag også :o)

Ikke noe vits i å bruke faktor over 15, 20 i sydlige strøk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...