Gå til innhold

What er dette vanlig?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sønnen min var på visning av en leilighet, jeg var veldig interesert i leiligheten og husverten sa at jeg kunne få den, men han ville først gjøre en kreditt sjekk på meg og ba meg senne en mail med mitt fulle navn og person nr mitt! Er dette vanlig? Trodde ikke at helt "vanlige" folk kunne finne ut slik informasjon på nettet et sted?

Har ikke sendt mail til han for jeg er veldig skeptisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heheh.. det har jeg også vært utsatt for. er det i ski han fyren bor? i tilfellet jobber han i bank og tar seg til rette...

Skrevet

Nei er ikke i ski, er i stavanger, han jobber ikke i bank, men i et murer firma..

Skrevet

Neineinei:) De har ikke lov å be om personnummer. De har lov å ta en kreditt sjekk, men pers.nr har de ikke rett på å vite. For to år siden kunne de be om det, men ikke nå lenger:)

Skrevet

Hvordan kan han egentlig sjekke opp det? Han kan jo ikke akuratt bare gå inn i en bank og si han vill sjekke opp en person med det og det navnet og med det og det person nr?

Skrevet

Visstnok kan man betale for å få utført en kredittsjekk av de personer du måtte ønske - koster noen hundrelapper per sjekk og den som blir sjekket får brev om det i posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...