Gå til innhold

hva skjer nå da.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gått gjennom nav for å få bidrag for barnefar på grunn av at det aldri kommer inn til avtalt tidspunkt eller uteblir helt til tider.

Istedet for å betale inn till innkrevinga fortsetter han å sette inn penger på min konto, for han vil ikke ha noe med nav-innkreving å gjøre.

Hva skjer nå da? Jeg har jo måttet brukt av disse pengene for at det skal gå rundt her, siden jeg ikke har jobb og det tar en evighet før jeg muligens kan få tilbake full OS.... Blir det jeg som blir skyldig nå da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet egentlig ingenting om dette, men tenker umiddelbart at det er barnefar som ikke overholder avtalen, og betaler til "feil" konto. Slik sett tenker jeg at det er barnefar som evt må dokumentere at han faktisk har betalt bidrag for å ikke opparbeide seg gjeld til nav.

Men får du bidragsforskudd fra nav samtidig som bf betaler penger direkte til deg? I så fall vil jeg tro at dette må betales tilbake.

Men som sagt, dette vet jeg egentlig ikke, det jeg skriver her er bare mine umiddelbare tanker. Håper noen andre kan gi deg et ordentlig svar :-)

Skrevet

Snakk med statens innkrevningssentral. De vet jo hvordan regelverket er, så slipper du å gjøre noe feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...