Gå til innhold

Underlivskontroll ved første kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man må ta underlivssjekk ved første kontroll hos lege? Er gravid i uke 9 og skal på første time neste uke.

Bjuty

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde det på første kontroll sist hvertfall

Skrevet

jeg var på kontroll i går, og hadde ikke underlivssjekk...

Skrevet

det er i følge retningslinjene for svangerskapsomsorgen ikke nødvendig med underlivsundersøkelse, men mange fastleger foretrekker det. min fastlege vil ha meg på kontroll rundt uke 10 og sa at han da ville gjøre gu for å vurdere at livmorstørrelsen tilsvarer 10 uker og ta celleprøve siden det e 3 år siden sist. også greit å ta en chlam prøve i samme slengen, selv om man jo også kan sjekke det på urinprøve.

Skrevet

Hei!

Jeg var på kontroll i uke ni og hadde da inegn Gu. Fikk utdelt bok av legen og graviditet og der står det at sosial og helsedirektoratet ikke leneger anbefaler rutinemessig gynegologisk undersøkelse for å vurdere hvor langt en er kommet i graviditeten. Pga at metoden er regnet for noe usikker. Men tror nok det blir praktisert litt forskjellig fra lege til lege. jeg skal på kontroll igjen om ei uke da er jeg 13 uker så daet kan jo være det blir tatt GU da...

Skrevet

Hei, jeg ringte legekontoret å spurte om det samme i går, de sa de brukte å gjøre det hvis det var lenge siden sist bare! men sikker forskjellig fra sted til sted. Jeg skal på første kontroll på mandagen.

Noen som vet hva som skjer på første kontroll?? Noe blodprøver eller noe sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...