Gå til innhold

Herpes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har herpes 1 på kjønnsorganene hvor lenge hadde dere smerter? Jeg finner bare at det går bort etter 2-3uker, stemmer det? jeg klarer ikke å holde ut disse smertene stort lenger og er bare på dag 4!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det varte ikke så lenge hos meg. Jeg har bare hatt skikkelig utbrudd en gang, første gang jeg hadde det. Det var skikkelig vondt men den verste smerten varte bare de dagene blemmene hadde sprukket til sår. Og det er de jo bare noen få dager før de begynner å heles. Max en uke m skikkelig vondt vil jeg si, men husker ikke så nøyaktig.

Forresten en trøst; jeg har ikke hatt slike store utbrudd etter dette første, og det er 9 år siden. Jeg har lest at man får hyppigst og størst utbrudd den første tiden og så blir det bare sjeldnere og sjeldnere før viruset går i dvale. Etter den første gangen har jeg bare hatt 2-3 "utbrudd"- men det var så mildt at man nesten ikke kan kalle det utbrudd- da var det bare et par små "kviser" om gangen (i veldig stressende perioder, gjerne i forbindelse m mensen). Nå er det flere år siden sist gang (men dessverre klarte jeg å smitte min kjære da vi ble sammen for 8 år siden..) :(

Bruk dusjen til å holde over doen og spyle underlivet med når du tisser, det lindrer litt så det ikke svir slik m urinen. jeg fikk dessuten noe på apoteket som hjalp, Xylocain tror jeg, til å smøre på. Det lindrer. Ellers må du gå uten truse etter dusj. Klappe tørt og holde det tørt for å tørke ut sårene.. lykke til

Skrevet

Ibux tbl. lindrer veldig før blemmene brister!! Kunne ikke levd uten når jeg har utbrudd! Ellers enig med alt hun over meg skriver :)

Skrevet

Hadde og ekstremt vondt bare ved førsrte utbrudd. Får nå ofte utbrudd når det nærmer seg mens. Har foresten fått det selv om verken jeg eller mannen min har hatt andre sexpartnere. Andre som har opplevd det?

Skrevet

Godt å høre at smertene vil avta snart. Klarer ikke dette stort lenger! Stakkars lille gutten min har en mamma som ikke klarer noen ting, er jo kjempefint vær, men vi må være inne for jeg klarer ikke å gå ordentlig!! i sånne situasjoner er det noe dritt å være alene!!

Jeg har ikke vært hos noen lege, må man det? Etter hva jeg har lest så er det ikke så mye de får gjort uansett, og de preparatene de skriver ut resept på skal vel helst brukes når man kjenner utbruddet er på vei?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...