Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Småtten min på 9 1/2 har hele tida hatt sensitiv hud, men har aldri vært plaget av det før nå. Men nå er underarmene hennes blitt tørre og nuppete, kinnene tørre og hun er ildrød bak ørene. Hva slags vaskepulver, kremer ol anbefaler dere foreldre med lignende barn? Vi bruker Neutral vaskepulver og tøymykener nå--bør vi la være å bruke tøymykener i det hele tatt? Og vi har til nå brukt vanlig babysåpe til henne og brukt babyolje på kroppen hennes.. men bør vi bruke noe annet? Hvilke kremer hjelper mot kløe på huden ol?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Jeg syns zinksalven fra Weleda er helt super:) Men kutt ut babysåpen og bruk kun vann og olje en periode og se om det bedrer seg:)
*toppris* Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 min sønn var også plaget med slikt, irritasjoner i huden, tørrhet, kløe osvosv... han har også atopisk eksem... jenta di klør nok pga hun er tørr og irritert i huden. ville kuttet ut såpen og oljen du bruker.. vi har nå en krem stående i bhg også, siden det er mye vask av ansikt og hender der, slik at de kan smøre han. hold deg til neutral serien du, det er bra:) av kremer anbefaler jeg A-derma serien, som er spesielt for de med tørr og sensitiv og irritert hud, som fx de med atopi.. etter at vi begynte på denne serien har huden bedret seg, har nå lite problemer med huden, fikk også mye skryt på helsestasjonen for hvor god hud han hadde;) I den serien har de alt bra badesåpe/oljer til kremer, så er virkelig verdt å sjekke ut.. vi bruker kun produkter derfra nå.. ja det koster, er fra apoteket, men alt er så drøyt at det blir ikke dyrt i lengden til tross for pris når man handler selve produktet:) http://www.apotekhjem.no/comweb.asp?ID=33&segment=1&session= her er de produktene vi bruker: http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=96&prodid=15929 http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=96&prodid=13908 http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=96&prodid=16592 http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=96&prodid=43081 dette er en badeolje/såpe med havreekstrakter, krem, lotion (brukes når han er "bra" og ikke er så veldig tørr og irritert) og shampo:)
*toppris* Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 hvor ofte blir hun badet? trenger ikke bades hver dag og annenhver dag slik som vi:) her badet han 1 gang i uken rundt ett års alderen, nå er det mer siden han er eldre og svetter mer. (snart 3år) men det varierer med hvor varmt det er osv.
2 små og en undulat Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Sønnen min har sensitiv og tørr hud på armer og bein og av og til litt i kinnene. Vi bruker neutral-serien, bruker aldri tøymykner og smører han med A-krem på de tørre områdene. Han tåler ikke olje av noe slag, det gjør faktisk huden hans verre! Han bader 2-3 ganger i uka, og etter badet smører vi han godt inn med A-krem og lar han sprade rundt naken til det har tørket inn. Funker bra, sjelden han har veldig tørr hud nå
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Takk for flotte svar alle sammen, dette var virkelig lærerikt! Hilsen hovedinnlegger
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Lillebror fikk atopisk eksem noen dager etter han var født og vi har kommet langt ang forholdsregler =) Ikke bruk ull inn mot kroppen, cubus og sørbø/reflex selger klær, luer, sokker ol. med bomull på innsiden og ull på utsiden. Smør henne med en god krem (jeg bruker a-derma fra apoteket på lillebror men det er veldig individuelt hva som er bra) hver kveld. Kan foreslå en litt fetere krem mot det ekstra tørre bak øret og på hender, locobase repair, også fra apoteket. Lillebror kan dusje og bade hver kveld, vi har egen brønn og derfor null klor i vannet. Så vær litt obs på klor. De har gode badeoljer og badesåpelignende på apoteket. Vær nøye med solkrem i vår/sommer. A-derma serien har også en god krem her. Vask alle klær før de tas i bruk. Jeg bruker tøymykner og mest mulig tørketrommel. Vil ha myke behagelige klær til han, ikke harde klær. Pass på at hun ikke svetter, reguler klærne hele tiden, bruk gjerne flanell i senga om vinteren, det er veldig godt og mykt, men bytt til bomull på våren så hun ikke blir så klam. Ikke bruk vanlige såpe og parfyme produkter i huset generelt. Ikke bruk glade når du har gjort nr.2, luft heller. Ikke bruk parfyme på deg selv til hverdags.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Dette var mange gode tips "Moota", tusen takk Men hvordan vet jeg om jenta mi har eksem egentlig? Hva er forskjellen på eksem og tørr, irritert hud som klør? Mange ting her jeg kan gjøre annerledes ser jeg Håper det bedres etter noen tiltak! Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå