nytt familie medlem på vei Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Jeg er i uke 8 og nå er jeg kvalm og slapp hele dagen. Hvor lenge har dere vært kvalme og når ble det bedre? Noen tips som har hjulpet dere?
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Jeg er selv i uke 8 og har kjøpt kvalmearmbånd. Tror de hjelper litt. Klusset litt med å forstå akkurat hvordan de skal sitte men fikk det til til slutt.
Lilleprinsen & knøttet i magen Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Jeg er i uke 10 og har vært stort sett kvalm hele tiden, og slapp i tillegg. Selv skulle jeg ønske kvalmen kunne avta litt snart, men har hørt at det kan bedre seg rundt uke 12-14. For min del hjelper det litt å spise gulrot og andre grønnsaker, og drikke gul farris.. Er også så kvalm at jeg har vært sykemeldt fra jobb noen uker nå.., veldig kjedelig men kan nok ikke gjøre annet enn å smøre oss med tålmodighet..., forhåpentligvis vil vi jo få velskapte barn og det er jo det viktigste:-) Lykke til videre:-)
Gjest Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Hei. Er også i uke 8 og er veldig kvalm, spesielt om kvelden og på natten. Det begynte vel for en uke eller to siden. Jeg er effektiv fra ca 08 til 12 og etter det er jeg bare kvalm og slapp. Ikke for å ta motet fra noen, men sist ga ikke kvalmen seg før barnet var ute. De vanlige er jo at det gir seg etter 1 trimester. Jeg er ikke av de som har ekstrem kvalme, kaster kanskje opp et par ganger pr kveld, og noen dager ikke i det hele tatt, men føler meg konstant uggen. Jeg passer å å spise litt gjevnt utover dagen, spiser mye frukt og tørr mat som kjeks hvitløksbrød og vårruller. Ellers tar jeg det mye med ro. Legen min sier at man kan ta de gamle antihistaminene som vallergan mot kvalme, men de blir man jo trøtt av. Har ikke prøvd dette selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå