Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå operere, vil bli sykemeldt i ca 3 mnd. Den første tiden vil jeg ligge til sengs og jeg har to barn på 3 og 1 år som jeg ikke har barnehageplass til ( han på 3 er i barnehagen 3 dager i uken og han på 1 har ikke fått plass ennå ). Så det vil bli vanskelig for meg å ta vare på de. Mitt spørsmål er om far kan få permisjon med lønn eller om han kan sykemelde seg?? Hva har vi krav på..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte kommuner har en ordning med "husmorvikar" for familier som kommer i en krisesituasjon. Om deres kommune har en sånn ordning og om dere oppfyller kravene kan du finne ut ved å kontakte helsestasjonen.

De burde også kunne svare på de andre spørsmålene du har.

Vet ikke om de har sånt der du bor, men i Bergen har Kirkens Bymisjon en ordning som heter "home start" som også tilbyr en tjeneste for familier i din situasjon.

Håper du finner ut av det. Lykke til!

Skrevet

Jeg skal også opereres snart, men blir ikke så lenge borte som deg, pappan kommer til å få fri på det grunnlaget at den som vanligvis passer barnet ikke kan pga sykdom, vi vet ikke helt enda om dette blir dekt av arb.giver eller at han må få ordna det gjennom nav/lege?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...