Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og det er bare delvis et retorisk spørsmål! Det siste året har vært fullt av "lite hell" eller "uflaks" eller hva man skal si.

Det begynte i mai ifjor. Da opererte jeg foten, og endte med seks uker i gips selv om jeg hadde fått beskjed på forhånd om at gips ikke var aktuelt. Det var moro i mai og juni kan dere tro! I tillegg viser det seg at jeg er blant de 10% som faktisk blir verre etter den operasjonen..

Så fikk jeg ny sjef i september. Han er enda verre enn sjefen før, og er ikke glad for prøverørsprosess og graviditet, og gir uttrykk for det, om enn på en pen måte.

Jeg utrolig nok gravid! Ooo lykke! Etter 4,5 år og 5 prøverørsforsøk, og vi ventet til og med tvillinger. Men lykken ble relativt kortvarig. Først mistet vi det ene fosteret i MA. Noen uker etter mistet vi det andre i SA, i uke 13, og med det fulgte en heftig infeksjon og sykehusinnleggelse.

Så ble min samboers mors kreft forverret. Og sist uke, midt opp mitt forsøk, ble min mor sendt først med ambulanse til et sykehus og så til et annet med helikopter, med mistanke om infarkt. Heldigvis var det ikke det, men det ble noen dager med mye engstelse og spørsmål.

Så gikk det supert med uttaket - fikk ut 11 egg, som er rekord. Ny rekord i antall befruktede, 9, og idag ble jeg superglad da jeg fikk inn 2 egg og skulle ha to til på frys. Så ringer klinikken meg et par timer senere. Frysemaskinen deres streiket - så de to embryoene våre går til grunne! Da ble jeg litt satt ut og ganske trist :-(

Så nå BØR jammen det bli en graviditet ut av dette, for mitt annus horribilis er over om et par uker!!

..og så vet jeg selvsagt at ting kunne vært myyye verre. Men nå er det nok likevel!

Ønsker dere og meg selv en super helg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..og jeg er selvsagt kjempeglad for å ha to fine egg i magen :-)

Skrevet

Huff, ja dette var mye innenfor kort tidsperiode, men sant som du sier - du har jo to flotte egg i magen nå. Krysser fingrene for deg!

Jeg har hatt det litt på samme måten, syns at når jeg først fikk negativ beskjed på forsøket mitt, så hopet liksom alt seg opp, fikk virusinfeksjon og lammelse i ansiktet og nå har jeg nettopp fått beskjed om ny prolaps i ryggen, men det NYTTER IKKE å sette seg ned og gi opp, man må bare stå på. Lykken snur, det er jeg helt sikker på!

Jeg gjør alt jeg kan for å holde humøret oppe, - bruker tid med mann og familie, nyter vårsolen og ser frem i mot neste mulighet. God helg og lykke til MK73!

Skrevet

Hei MK73

Det var mye på en gang!! Etter alt det uhellet er jeg sikker på at det er din tur nå!! Som du sier, du har to gullegg i magen, men klart det var leit at du ikke fikk noen på frys... Uansett, to barn er jo et fint antall det også, fire kunne jo blitt litt mange ;)

Jeg aner ikke hvordan det går med min enda. I morges var det 6 stk som "så ut til å være befruktet", hva de nå mente med det... Sist gang tok jeg ut 20 egg, men endte opp med bare 1 i magen og tre på frys. Håper inderlig at det går bra med dem til i morgen... Jeg får satt inn bare ett, men det er jo nok det, dersom det er gullegget :) Og så får vi håpe at livmorslimhinnen gjør sitt aller beste for å holde på det.. :(

Uansett, ha en kjempefin helg, denne gangen er det vår tur!!!

Klem

Skrevet

Au, au, au! Du har ikke hatt lykken med deg siste årene - det skal være sikkert! Men det MÅ jo bare snu engang og jeg krysser fingrene for at det er nå. Synes du har en skjelden positiv stå på vilje tross mange forsøk, og atpåtill er du så snill og hjelper mange andre her inne med informasjon, støtte, lykkeønskninger og til og med gratulasjoner!! Sender mange varme tanker og håper inderlig du lykkes denne gangen!!!

Mange klemmer:-)

Skrevet

WOW MK73, det var litt av en strid du har värt igjennom...ikke lite uflaks nei...men da er det helt på tide at det snur nå! Det får väre grenser!

Du virker som en utrolig positiv, optimistisk og omtenksom person!

Men en ting er nå sikkert, man vet aldri hva som skjer her i livet...

hadde "planlagt" livet mitt, når jeg var ung, alt skulle gå så fint, jobb, familie, og lykke. men isteden ble jeg skilt to ganger, blitt mishandla,värt näre å dö 2 ganger pga sykdom, ikke fått meg noe ordentlig jobb, utdannelse, bare masse lån....og nesten steril attpåtil.

men, men, man får pröve å se på det som er positivt, og håpe at det er gode tider for oss også;)

Skrevet

Du får min støtte. men nå skal du se lykken snur. nå er det viktig å kaste bort alle triste å vonde tanker, dytt dem fra deg. og fyll kroppen med gode tanker og kjærlighet for de to små eggene. så skal du se at det er et sted de har lyst til å være, og klamre seg fast:)

Skrevet

Puh, når jeg leste overskriften trodde jeg at hele dette forsøket ditt var gått galt! Men så godt å høre at du fikk innsett. For uhellene du har vært forfulgt av betyr at nå er det Store, Gode ting på vei i livet!

Jeg skal til Hausken i neste uke, på inntakssamtale eller hva de kaller det. Blir spennende å høre hvor lang spraytid de bruker der, hvis alt går etter planen og det er 3 ukers spray får jeg innsett ca uke 25.

Håper vi sees på gravide slitere! :-)

Skrevet

Uff for et trist og vanskelig år. Livet er rett og slett for kjipt noen ganger

Nå fortjener du virkelig at lykken snur, og at livet smiler litt til deg igjen!!

Krysser fingre for at de to eggene fester seg godt,

og ikke slipper taket før om 9 mnd

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lykke-til-klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...