Gå til innhold

Vanlig at far er med på 1. kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er vanlig å ha med seg mann/samboer på første svangerskapskontroll hos lege/jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann var aldri med på kontrollene. Det er ingen grunn til å ha de med, men ta han med hvis du føler det er riktig for deg.

Skrevet

Min mann har alltid vært med:=)

Verldig koselig å dele denne opplevelsen som par,så¨får pappan være med å blir en større del av svangerskapet.

Dette er så klart et valg alle par må ta seg imellom...

Gjør det som føles riktig for dere begge.

Lykke til:=)

Skrevet

Min mann har også alltid vært med.:)

Han synes det er en selvfølge, siden det er like mye hans barn.:) Men, er jo sikkert veldig forskjellig hva menn tenker om det å være med på kontroll. Synes det er koselig, men hadde gått helt fint hvis han ikke ville og.:)

Men, da jeg gikk med datteren vår og var kommet så langt at vi kunne høre hjertelyden, tror jeg det var veldig fint for han å være der. Ble mer virkeig for han, sa han.:)

Lykke til fra meg og:)

Skrevet

Min kjære har også vært med meg på kontrollene :o) nå har det bare vært 1 kontroll som han har vært med på. Tok han ikke med på første kontroll hos legen, men idag var han med på UL! Å det kommer han til og være fremover også. Er jo veldig koselig å dele denne opplevelsen med han også ;o)

Skrevet

Min mann skal være med, mest fordi han ønsker det selv. Og jeg er kjempeglad for at han vil det, for jeg vil veldig gjerne at han engasjerer seg og får et slags forhold til barnet allerede nå.

Vi gravide er nok litt selvsentrerte, og har lett for å glemme at også en vordende far har behov - spesielt førstegangsfedrene. Ikke for å henge ut noen, men jeg synes svaret til Enitsirk79 er litt typisk...

Skrevet

Min samboer skal være med, og han gleder seg allerede kjempemasse! :)

Syns det er veldig godt å vite at han også får all infoen samtidig som meg, skulle bare mangle, han er en like stor del av det som meg :) Samtidig som han også forstår bedre hva som skjer, eller at vi faktisk er gravide, han som ikke kjenner noen symptomer, heldiggrisen...:P

Skrevet

kjæresten min var med på 1. kontrollen, og han var så glad for det etterpå. Han syntest han ble mere inkludert på en måte, forsto litt mere på hva som skjer. Han sa han ønsket å være med på resten også.. :)

Anbefales!!!

Skrevet

Min skal bare være med på ultralydene og sykehuset sånn som sist =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...