MorStine+jente09 Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Var til legen i går og fikk beskjed om at neste gang kunne jeg gjerne ta med urinprøve, men jeg glemte å spørre i hva. Derfor lurer jeg, hva er vanlig å levere urinprøve i?
snuffe Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Du kan vel egentlig bruke en hvilken som helst ren, tørr beholder (tomme pilleglass e.l). Jeg bruker å kjøpe urinprøvebokser på apoteket.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Du får kjøpt sånne plastglass/kopper på apoteket som er ment for urinprøver. Ellers er det egentlig det samme så lenge du oppbevarer det i noe som ikke lekker. Et syltetøyglass eller barnematglass går også an hvis du ikke har noe annet tilgjengelig.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Ikke bruk hva som helst. Det meste er umulig å få helt sterilt, og da vil rester av det som har blitt oppbevart der før gi ymse utslag på prøven. Dette gjelder spesiellt gamle pilleglass... Har sikkert ikke så stor betydning på de prøvene som taes rutinemessig, men om prøven må sendes for dyrkning eller andre tester kan det påvirke resultatene. Du er gravid, så du slipper å betale for slike glass. Be om å få på legekontoret der du går. Jeg får et nytt hver gang jeg leverer prøve. Tror ikke så mange er klar over at man kan få glass gratis, men det får man:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Ett eksempel er om du bruker pilleglass der antibiotika har blitt oppbevart. Du har en uvi og akkurat den antibiotikaen som har blitt oppbevart tar lett knekken på bakteriene i urinen. Da vil du få et falskt negativt resultat. Det skal mye til for at dette skal skje, men greit å være på den sikre siden!
Tidemann Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Da jeg var liten og slike uringlass ikke var å få,brukte min mor å koke gamle medisinglass før bruk...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Joda, men sensitiviteten på testene og metodene som brukes er mye bedre i dag enn da vi var unge. Det skal mye mindre til for å "forstyrre" en test i dag. Hvorfor ikke bruke det som er ment til å brukes når det er så lett tilgjengelig. Det selges på alle apotek, og alle legekontor har også.
Tidemann Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Det er jeg selvsagt enig i,men tenkte bare i nøden går det meste ann;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå