Kliko Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Synes knøtte sover så mye.. Er ikke noe problem på natta heller, så virker jo som om han får den søvna han trenger.. Men sover MYE på dagen synes jeg ( førstegangsmamma da, så veit jo egentlig ikke..) Han står opp rundt halv ni, er våken til sundt ti.. Så sover han en halvtimes tid på sofaen før han får mat og blir lagt ut i vogna.. Da er klokka fort blitt rundt halv tolv og da kan han sove alt i fra to til fire fire timer.. Så er han våken i halvannen time ca før han sover en times tid til.. Så er han våken til rundt halv ni, og blir da lagt for natten.. På natta er han oppe en gang for å få mat, og det er det.. Er kanskje bare jeg som synes det er mye?? Hvor sover/sov deres på den alderen?
Gjest Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 De kan sove nesten hele dagen og hele natta, og det er helt normalt. Eldste min var våken tilsammen 2,5-3 timer iløpet av dagen på den alderen resten av tida sov han tungt. Yngste sover toppen 2 timer på dagtid, resten tar han på natta (er 4 mnd nå, sov kanskje 3 t på dagen da han var 3 mnd). Nyt at han sover mye, det kommer tidsnok at du aldri får gjort noe som helst fordi småen er våken hele dagen ;-)
Kliko Skrevet 30. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2009 Okei, takk for svaret Da er det i hvertfall ikke unormalt =)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Snuppa mi sov veldig lite... Hun sov bare 20 max 30 minutter 3 ganger om dagen da hun var 3 mnd....Da hun var 2 mnd sov hun litt mer, men jeg synes egentli at hun ikke sov noe mye! Men sov om natta da, oppe 1 gang, max 2... Nå er hun 7 mnd, og sover 1-2 timer første dupp og 1 time andre dupp... Mer enn det sover hun ikke...12-14 timer om natta..
flypapir Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Nå har lillegutt her blitt 3mnd og han sover fremdeles mye på dagen. Har vel ca 5 dupper som varierer fra 3 timer til en halvtime. De lengste duppene tar han på formiddagen, mens de blir litt kortere når det nærmer seg sengetid. Han legger seg i 19 tiden og sover da til mellom kl. 2-4. Da får han pupp (en eller to, varierer). Så sover han til rundt kl.6. Da er det morgen for han...... Ofte ammer jeg han igjen da og gir ham ny bleie. Så kan han ligge å pludre litt i senga si før han sover dagens første dupp. På denne måten kan vi også sove ut litt (dersom storesøster ikke er våken vel og merke). Vi var faktisk på 3mnd kontroll på helsestasjonen i dag og jeg kommenterte sovingen hans til helsesøster. Hun bekreftet teorien om at søvn avler søvn... Og det stemmer virkelig godt for min lillegutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå