Gå til innhold

noen som vet noe om cøliaki?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om mitt barn på 4 år har det.. hun har klaget over magevondt nå i en uke. ikke sånn kjempe magevondt, men hun kommer å sier hun har vondt i magen, får litt flytende paracept og løper avgårde for å leke igjen. hun virker altså ikke syk i hele tatt. i tillegg så spiser hun så lite.. hun har alltid vært en storspiser, men nå er jeg heldig om hun spiser en brødskive i løpet av dagen.. ellers oppdaget jeg i sted at bæsjen hennes er rennende, slik diare aktig.. tror dere det kan være det? jeg kommer til å ringe lege om det ikke bedrer seg snart. hun sover fryktelig dårlig om natten også. noe hun aldrig har gjort før..våkner liksom og sutrer/griner opptill 6 ganger hver natt! hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være det, eller det kan være noe annet. ville uansett fått sjekket det.

Skrevet

Det er absolutt tegn på cøliaki du beskriver der, men det er ikke det klareste tilfelle jeg har lest, da symptomene også kan være vanlig sykdom.

MEN varer det så bør du absolutt få det sjekket.

Andre ting du jo også kan se etter på henne er om hun har noen små røde utslett på str med en 50-øring. Disse kommer fort, og forsvinner like fort så det er noe en har hele tiden.

Har hun oppblåst Afrika-mage, eller generelt luft i magen?

Er hun trøtt ofte, eller sover litt mer enn snittet?

Har hun kastet opp noen gang uten at du fant noen grunn?

Cøliaki har mange symptomer og en kan ha alle eller ingen, derfor er det ofte en så vanskelig sykdom å plukke ut.

Skrevet

Jeg har foresten en 3-åring med cøliaki, ei på snart 9 mnd som skal utredes og venter selv på svar på gastroskopi, så føler jeg kan litt iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...