Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla får mm, og kun det. Enn så lenge. Hun er straks 5 mnd., og viser egentlig ingen tegn på at hun trenger mer enda. Hun legger på seg fint og sover godt om natta. Og anbefalingen er jo å fullamme i 6 mnd.

Men etter å ha diskutert dette med endel, ser det ut til at mange som har ventet såpass lenge, sliter med å få i de annen mat...

Så spørsmålet er, er det noen her som har ventet 6 mnd. og det har gått fint? Eller bør jeg begynne å gi litt smaksprøver snart? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med litt smaksprøver da gutten vår var litt over 5,5 mnd. Var jo ikke snakk om mange munnfullene i starten, så vil si at jeg i praksis fullammet frem til 6 mnd. Det har gått strålende for oss... Han er veldig matglad, og det er i grunnen ingenting han ikke liker. Både grøt, middag, frukt og brød går ned på høykant :) Han er 7 mnd nå.

Skrevet

Det er vel egentlig det jeg har kommet frem til inne i hodet mitt at jeg kommer til å gjøre. Gi litt smaksprøver, men i praksis fullamme til 6 mnd. Da får de jo likevel vendt seg til både annen smak og konsistens...

Men tenkte å høre litt her inne om andres erfaringer:)

Skrevet

Det kommer nok helt ann på babyen, tror jeg.

Vi ventet med fast føde til jenta mi var 6 mnd. (Bortsett fra litt fruktmos som vi blandet antibiotika i når hun gikk på det. Da var hun 5 mnd) Vi har aldri hatt noe problemer med at hun ikke vil spise fast føde. Hun slukte grøt med en gang. Så noen spesiell tilvenning av smak og konsistens trengtes ikke her. Hun var glad i alt jeg prøvde fra første stund.

Derimot så har jeg en venninne som begynte tidlig med grøt til sin baby og hun har endel problemer med det. Babyen klarer ikke å spise grøten og bare spytter alt ut igjen.

Så det er nok stor forskjell på hvordan babyer tar til seg fast føde. Noen går det kjempe fint med, mens andre sliter. Og det tror jeg er helt uavhengig av når man begynner :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...