Gå til innhold

Vond rygg...hvordan blir det etter fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i begynnelsen av juni,og har siden slutten av januar vært plaget av en vond rygg. Har alltid hatt litt dårlig ryggmuskulatur,og det har jeg merket spesielt godt etter at magen begynte å bli større. Går nå me konstant vondt i ryggen (muskulaturen)...

Andre som har vært plaget med vond rygg, og hvordan har det blitt etter fødsel? Blir ryggen bra igjen 'med en gang' magen er borte,eller?

Gleder meg til å kunne leve normalt igjen...er utrolig slitsomt å gå med en rygg som værker 24/7!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med dårlig rygg og krampe aktige rygg smerter selv. Jeg hadde dette forrige svangerskap også.. Etter fødsel kan jeg ikke huske det plaget meg lenger..

Håper du er like heldig som jeg var og at smertene blir borte samtidig med kiloene og magen :o)

Varme kan hjelpe litt på mine kramper (kaller det krampe jeg for det kjennes virkelig ut som det).. Men absolutt ikke 100% og ikke lenge av gangen.

Skrevet

For min del så hjalp det jo heldigvis etter fødselen for 2 år og 3 mnd siden...men DESVERRE, jeg har ikke hatt en eneste dag hvor jeg ikke har hatt vondt i ryggen. Jeg kjenner den konstant, men ikke SÅÅÅ vondt som når man har en tung mage foran!

Skrevet

Jeg er operert for prolaps, og svangerskap er en påkjenning for ryggen. Denne gangen var jeg svært godt trent i mage, rygg og bekken - lærte etter forrige gang. Det gikk mye bedre etter fødsel, men samtidig så er det mye bæring og en kan få nye ryggvondter spesielt om en bærer barnet mye på hoften. Mitt råd er at du kjøper en dvd eller får et opplegg via fysio der du trener kjernemusklaturen (rygg, mage) slik du ikke drar det med deg videre. Det skal bare 10 min til hver dag, så er en i mål:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...