Gå til innhold

Var dette urimelig og hysterisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt i et annet inlegg skulle mannen min til Texas i morgen og bli i 5 dager. jeg har uttrykt sterk bekymring, men foreløpig ikke prøvd direkte å hindre ham i å reise.

MEN i sta sendte jeg en mail med opplysninger om at det i dag er 16 smittede i den staten, mot bare 3 i går, pluss at alle sportslige og akademiske arrangement er avlyst i hele staten.

Fikk melding tilbake at han har avlyst reisen pga min bekymring.

Jeg ble egnelitg vleidg lettet - må lage noe godt til middag i kveld, hehe.

Men...var jeg urimelig og overhysterisk? Jeg vet at det ikke er så stor sjanse for å bli smittet, og at de færreste dør av indluensaen. Men han har faktisk 3 barn, og reisen var ikke helt nødvendig selv om det var jobb.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Tenk om han hadde blitt smittet og vært den som dro svineinfluensaen inn i Norge da... Hehe, kjip følelse.

Jeg er absolutt ikke noe redd for svineinfluensaen, og lever som normalt, men ville ikke oppsøkt områder der det er påvist smitte og oppholdt meg med masse folk, for så å reise tilbake til et land hvor smitte enda ikke er påvist.

Skrevet

Det er nettopp sånn jeg tenker også. Når man ikke MÅ dra, hvorfor ikke da utsette reisen og se ting litt an. Det er ingen vits å utfordre skjebnen og kanskje ramme mange flere enn bare seg selv.

Skrevet

Du er ikke hysterisk og det var bra at mannen din avlyste.

Hvorfor ta sjanser når man ikke må?

Kos dere hjemme! :)

Skrevet

Takk.

Jeg var sikker på at mange her ville kalle meg hysterisk, jeg.

Skrevet

Nope, det var ikke urimelig eller hysterisk, fornuftig er det rette ordet. ;o)

Skrevet

Jeg syns faktisk at det er hysterisk. Sjansen for smitte er liten og har man tilgang til god helsetjenester (som i Norge) er sjansen for at man blir kritisk syk (les livsfare) enda mindre.

Jeg hadde ikke engang latt være å reise på ferie.

Skrevet

Vi står faktisk foran en pandemi og jeg synes at det var en god avgjørelse av din mann. (fremprovosert av deg!)

Texas er ikke rette sted å dra akkurat i disse dager.

Skrevet

nå kalte de fugleinfluensaen en pandemi og da...og hvor lenge siden er det ikke man hørte noe om den? men snilt gjort av mannen da:)

Skrevet

Det er naturlig å være bekymret i en slik situasjon. Foreløpig vet vi for lite til å være hysteriske eller helt uten frykt.

Skrevet

Det er en liten forskjell mellom fugleinfluensaen den gangen og denne svineinfluensaen. Den gangen var man redd for at fugleinfluensaviruset skulle mutere slik at det begynte å smitte mellom mennesker, og ikke bare fra fugl til menneske. Dette skjedde heldigvis ikke. Svineinfluensaen har allerede begynt å smitte mellom mennesker.

Og HI, selv om det er med overveldende sannsynlighet at svineinfluensa ikke blir noe særlig farligere enn vanlig influensa, syns jeg det var rett avgjørelse av deg og din mann:) ikke noe kjekt å være den som drar det inn i landet;)

Skrevet

Nei, jeg hadde uten tvil gjort det samme som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...