Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Har tidligere kjøpt sko på barnas hus. Men synes det virker så som så med kunnskapen til de ansatte. Er det noen skobuttikker dere anbefaler eller merke på sko?
Barbafin Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Vi handler mest på Skoringen. De ansatte jeg har truffet der virker dyktige og godt informerte. Så langt har vi kjøpt Ecco, Kangaroos og Skofus. Satser på å kjøpe et par Viking Gore Tex sko nå snart.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Minsten her har bare hatt viking det siste året (faren får de billig gjennom jobb) og de er kjempegode. de fleste er gore-tex slik at de tåler vann:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Joggeskoene til lillebror er kjøpt i Sverige. Det er viking gore tex og som de andre skriver her er de kjempegode =) Ellers synes jeg både skoringen og euro sko er bra butikker både på merker og på personal. Har hatt skofus, ecco, som sagt viking til barna og det er gode merker. Har også kjøpt litt billig sko som ekstra sko om våren og sommeren til storesøster da. Hun sier jo om de er gode eller vonde. Eller i alle fall så går hun med de gode, men ikke de vonde.
Gjest Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Har kjøpt i vanlige skobutikker. f.eks skoringen. Har tre Geox par nå.
The Bad Gal Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Handler på Eurosko, og en butikk jeg ikke husker hva heter, men de har bl. annet Geox der. Har brukt merkene Ponny, Ecco, Nike og Geox til vesla, og er veldig fornøyd med både kvalitet, passform og med hjelpa jeg har fått i butikkene.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Fornøyd med xxl faktisk! joggesko (puma) og sandaler (nike)
Ranveig R Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Eg var i alle fall så misfornøgd med servicen hos Skoringen her at eg går ikkje der meir... Eg var der med eldste (3 1/2) for han skulle ha joggesko. Har eit par han har arva i str 28, dei er alt for store. Dama (25-30 år, moteriktige klede, sminke og stæsj, veit ikkje om det har noko å seie) i butikken målte han til str 28. Eg sa at då trengte vi ikkje sko, fordi vi hadde den str. heime. "Ja, han KAN sikkert bruke 27 og då", svarte ho. Prøvde å prakke på oss dei dyraste skoene dei hadde, og sa at f.eks. Skofus-skoene "E jo GREIE nok, men de tåler jo ikkje så mye!". Eg sa pent takk for meg og gjekk til Ecco-butikken. Der var det ei utruleg grei dame (50+) som målte foten hans og kom fram til str. 26 (som stemmer bra med at finskoene i 25 er akkurat passe, men held nok ikkje til hausten), og vi kjøpte fine joggesko der. Dei var til og med 300kr billegare enn Geox'ene(??) dei ville ha oss til å kjøpe hos Skoringen. Då lille på då 17 mnd skulle ha sine første sko (akkurat begynt så vidt å gå litt) gjekk vi rett til Ecco. Ei anna dame denne gongen (max 25 år, veldig moteriktig kledd, sminka, smykker, stæsj - eg var mildt sagt skeptisk) men ho var kjempeflink og kundevennlig ho og, målte foten til lille og var tålmodig og grei då lille ikkje ville sitte i ro osv. Vi kjøpte sånne "første-sko-sko" i skinn (rosa, str. 20) til lille, og det er dei einaste skoene ho har så langt. No som det blir varmare kjem vi til å kjøpe eit par sandalar av eitt eller anna slag. Høyrde rykter om at XXL har gode (og rimelege) sandalar, kanskje vi prøver der. Viss ikkje ender vi opp hos Ecco igjen. Veldig fornøgd med kvaliteten (så langt i alle fall), men det er mest kundeservicen eg kjem tilbake for. Dette var eit himla langt svar på eit par veldig enkle spørsmål ) Måtte berre få ut frustrasjonen min over Skoringen, og anbefale Ecco litt i samma slengen. Det er vel ikkje alle plassar det fins "reine" Ecco-butikkar, men her gjer det i alle fall (heldigvis) det )
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 -Kjøpte joggesko (adidas) og sandaler (skofus tror jeg) på eurosko og er fornøyd med begge to. -Hadde viking vintersko kjøpt på sportsbutikk, også gode. -Har viking støvler som vi også er fornøyd med siden de ikke er blanke under, har gode spor slik at de ikke er så glatte å gå på. Viktigeste er å ha med barnet slik at man kan prøve begge skoene på, mange som skryter av ecco, men de passa ikke på barnet mitt, var for smale.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #10 Skrevet 1. mai 2009 Lillegutten min er 13 mnd, og vi har kjøpt Pony sandaler som første sko til han. Vi handlet de på Eurosko (mener jeg), fikk god service og er kjempe fornøyde. Han går ikke alene enda, men liker å bli holdt i henda og gå selv når vi er ute. Inne går han med skinntøfler eller kun sokker =)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 I Pomdapi i bogstadveien i oslo er de kjempeflinke. Treffer man riktig person får man også god hjelp på agnar hagen, -samme gate. Der har de veldig mange merker - fint for vår gutt som er høy over vristen.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. mai 2009 #12 Skrevet 3. mai 2009 Har et par Ecco skinnsko og Nike joggesko (fikk i gave). Vurderer nå også å kjøpe et par til for å ha kun til leking, siden de Ecco-skoene hennes er veldig lyse og fine. Greit å ha noen til "finbruk" også. Vurderer da skinnsko fra Skofus, som er litt beige-brun og blå, så vises ikke skitten så godt heller. Kanskje en evt. lillebror kan bruke de også, om de ikke blir alt for utslitt. Har jo bare jentesko ellers nå så.. Hadde egentlig lyst på noen Goretex-sko, som bla. Adidas har, men her vi bor har de ikke slike sko i så små størrelser som 20-21. De starter på 23 tror jeg.. Men skinn holder jo litt ute om de impregneres da. Sandaler tenker jeg å kjøpe mot sommeren. Blir enten Ecco eller Skofus der tror jeg, har sett meg ut noen fine. Synes ikke skotøy er noe man skal spare penger på, det er kjempeviktig å kjøpe gode og passelige sko til de myke barneføttene. Det er viktigere enn mange tenker over tror jeg.. Ser noen i barnehagen til datteren min som har på billige, stive sko til lekesko. Det er jo disse skoene de skal ha på seg de fleste timene de er ute, så de er jo veldig viktig at er skikkelig gode til foten! Tror ikke man skal henge seg opp i merkene, men se på kvaliteten på skoen og hvordan den passer til ditt barn og deres bruk. Det som er viktig er at de har en myk og bøyelig såle, at de puster, gir god støtte (bla til den myke akillesen) og at de helst har snøring eller bårrelås som er justerbar til foten så de sitter godt over foten. Men de merkene som er nevnt over her er jo kjent for å ha gode sko. Lykke til med skokjøp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå