Gå til innhold

April: 4 årskontrollen - hvor store er de blitt?


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Matilde var på sin 4 årskontroll i dag (4 år og 2 uker ca)

 

109cm

16,5kg

 

Klarte seg fint på både syns- og språktesten, selv om sjenertheten slo litt inn og hun måtte ha fingern i munnen mens hun snakket ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi presterte å glemme denne time :-((( Følte meg som verdens værste mor. Husker alle mine egne svangerskapskontroller, men den ENE lille skulle på..... også er det flere mnd venting på ny....Jeg som t.o.m. hadde bedt om å få en før terminen min. Jaja.....sånn kan det gå når en har så selviopptatt mor ( må skylde litt på at dette var dagen før min mormor ble så dårlig også da...)

Men vet at han var 112 cm da han skulle ha pass i januar (tipper 115 nå)- og at han veide 18,6 kg i forrige uke. De offisiekke 4 årsmålingene kommer herfra i juni :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vært på noe 4års kontroll vi enda.. men han er ca 15,5kg,sist jeg veide han,aner ikke hvor høy nå,men skal på sykehuset i slutten av mnd på fruktose belastning,så da måler de han nok..

 

men språk og slik aner jeg ikke hvor han er.. synes alle andre 4åringer er flinkere enn han,men så har han jo vært MYE plaget med ørene,3 gangen med dren nå,så håper det holder... men han forstår mye,er veldig flink fysisik,kan hinke lenge feks på et ben,hoppe,kaste og ta i mot ball..og slik.. begynner såvidt å interessere seg for å skrive navne sitt.. kan en slags S.. hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på 4 års kontroll og Alexandra var blitt 105 cm og 16,5 kg :o)

 

Ellers klarte ho seg kjempe bra på språktesten, men det visste vi jo.. E veldig glad og flink til å skravle.. Ikke lik mora nei ;o)

 

Men synstesten gikk ikke det fullt så bra på.. så der må vi inn igjen til kontroll med barnelegen 18 juni, og hvis det er like dårlig resultat den gangen, så må vi på sykehuset til øyelege :o( Kjedelig, så vi får bare håpe at det retter seg til da!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har vi vært på 4 års kontroll også. Hun hadde blitt 104,5 cm høy og veier nå 14,6 kg. Ikke den største igata kan man si, hun er en ganske lettvekter og helsesøster påpekte at hun har gått ned to kurver på denne veksttabellen. Men jeg båd ejeg og far var veldig små o spinkle når vi var på den alderen så jeg er ikke bekymmret. Hun spiser jo ganske bra og er veldig aktiv av seg.

 

Synstesten og hørseltesten gikk veldig bra, ikke noe å si på der.

Når det kom til språket måtte helsesøster le litt for når Siri fikk besed om å telle til 10 så tok hun det like gjerne på engelsk.

 

De har blitt så store disse trollene våres.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært med Victoria på kontroll enda, men hun får vel time etterhvert. Men målte og veide henne når hun ble 4 år og da var hun :

 

103 cm lang

 

ca 17 kg tung

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

da har vi og husket på å gå på kontrolltime:

 

115 cm og 20 kg.....

 

stor gutt med andre ord :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora veide 18 kg og var 104 cm lang på 4 årskontrollen. Hun klarte og fint på syns- og språktesten. HS sa at hun var glad at Nora har litt ekstra å gå på hvis hun blir syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Minsten min var 110 cm og ca 20 kg. Stor, tung gut. Snakka (som vanleg) hull i hovudet på helsesøster, bortsett frå når ho spurde om han brukte bleie, då såg han berre dumt på ho... ;) (Han slutta med bleier når han var 2 år, og hugsa jo knapt kva bleier var)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille skatt har blitt 102,5 cm og 15,5 kg, så han er ikke av de største "i klassen". men det har han for så vidt aldri vært. Stakkars han bruker shorts i str 92 ennå, hvis de ikke kan reguleres i livet...

 

Ellers gikk det fint. Han prater og resonerer så voldsomt. Synstesten fikk vi også til til slutt. Han syns det var kjedelig og kikket utav vinduet, og dermer en del feil, he, he. Helsesøster avslørte han da, så når han fulgte skikkelig med så fikk han det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...