Gå til innhold

Hvor mange er vi som ikke vaksinerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster sa at selv om enkelte var skeptiske til MMR-vaksinen, så hadde hun aaaaldri hørt om noen som hadde kuttet ut alle vaksinene. Jeg tror henne egentlig ikke, jeg..

Er det flere enn meg som ikke vaksinerer?

(Vil helst ikke at det skal bli en "argumenter-for-og-imot-vaksiner"-tråd. Det finnes så mange av dem på vaksinedebatten)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar ikke.

Helsesøsteren vi går til går også for å være veldig streng. Men hun spurte bare om jeg hadde satt meg inn i det, og det sa jeg ja til. Etter det har hun heldigvis aldri prøvd å skyve sine meninger på oss.

Skrevet

Har ennå ikke tatt MMR, er meget skeptisk. Fikk tips om å spørre helsesøter om hun kunne skrive under på at hun/helsestasjon satte seg som ansvarlig hvis noe skulle skje i etterkant (med barnet) av vaksinen. Kunnen hun ikke d, skulle vi ikke ta vaksinen. For hadde de vært skråsikkre på at d ikke var noe farlig med vaksinen så hadde hun jo kunne skrive under :)

Skrevet

Vi tok ikke den siste MMR vaksinen som er ved 15 mnd alder, (er det vel). Ellers har vi fulgt vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

Jeg tror faktisk på det hun sier. Jeg har veldig mange venner og bekjente med barn, og jobber på skole hvor jeg har mange elever, og har vært innom temaet vaksine med de fleste og vet faktisk ikke om noen som _ikke_ har/er vaksinert mot i hvertfall de fleste vaksinene. Noen, som meg selv, har kanskje utsatt et par av dem litt, og vet om to som har valgt å avstå fra 1 av dem, ellers så vet jeg ikke om noen. Flere har selvsagt uttrykk sin skepsis, jeg har også vært skeptisk, men vi har valgt å vaksinere og det samme har de jeg vet om. så det er gjennomtenkte valg de fleste gangene tror jeg, de færreste tar vel i mot vaksiner til barna sine uten å tenke gjennom det først.

Her inne blandt de veldig mange tusen brukerne vil du helt sikkert få svar fra de ytterst få som ikke vaksinerer, men det vil neppe være beskrivende for den store befolkningen. Så ja, det er nok flere, men jeg tror absolutt på at hun kanskje ikke har møtt på noen før som velger å avstå fra alle vaksinene.

Skrevet

Hva vil du med tråden? Greit at noen av dere lar oss andre ta jobben med å begrense en del sykdommer osv, men hvorfor fremheve det?

Ikke noe å være stolt av synes jeg!

Skrevet

Ingen skrytetråd dette her. Bare lurer.

Gjest noebekymret
Skrevet

7 % vaksinerer ikke sine barn i Norge

Skrevet

Er du sikker? Uff, trodde det var 3-4% jeg, skummelt om det er blitt så mye som 7%, da begynner det jo å bli reell fare for at noen av barnesykdommene kan blusse opp igjen og ta livet av de som pga svakt immunforsvar ikke kan vaksineres og tåler sykdommene mindre. Håper inderlig ikke den egoistiske trenden om å ikke vaksinere øker så mye mer nå da...

Skrevet

Vi har ikke tatt noen, sønn er 8 mnd. :)

Skrevet

Ho ho...Alva, den siste etningen VIL du få pes for! Men ikke fra meg, for jeg er helt enig med deg;-)

Skrevet

Hverken de som vaksinerer eller ikke vaksinerer tenker vel på alle de andre barna? Vi tenker vel på hva som er best for VÅRE barn når det valget skal taes? Mitt valt går ut ifra den trygghet jeg vil gi mine barn, vil ikke utsette de for det som i mine øyne er en unødvendig risiko,- derfor tok jeg valget som ble tatt..Tenkte aldit på virkningene mitt valg ville ha på "resten av verden",- for å si det sånn....

Hva jeg har valgt, er MIN sak,- og jeg godtar det valget andre måtte ta også,- uansett :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...