Gå til innhold

Er dette rettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og pappan til sønnen min gikk fra hverandre for ca 2 år siden.

Vi bor fremdeles i samme hus, men han bor i hageleiligheten og jeg i hoveddelen.

Vi har så og si lik inntekt. Sønnen vår bor oppe hos meg fast.

Jeg betaler barnehage, forsikring og de kommunale avgiftene.

Jeg har ingen støtte som alenemamma da vi har samme adresse.

Vi deler huslånet i 2. Så vi betaler like mye på huset.

Jeg har dobbelt så stor plass som barnefar. Men han har en fin leilighet og to soverom. Han har ikke laget til soverom til sønnen vår. Så han må sove i samme seng som pappan.

Men han har sønnen vår sjelden på overnatting. Han er stort sett alltid hos meg. Dette er jo trist når vi bor så nærmt..

Men det jeg lurer på er om det er rettferdig at jeg skal betale alle de andre faste utgiftene pga. jeg har størst plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm, interessant dillemma.

vel, vil vel egentilig mene at det ikke er helt riktig at du betaler alle de faste utgiftene. Far får jo lov til å være med på verdiøkningen av huset da dere fortsatt deler huslånet, så han kommer jo til å sitte godt i det når dere evt selger. men sammtidig så bor jo du "best" for å si det sånn.

men med utganspunkt i at du har sønnen mesteparten av tiden, så syns jeg ikke det er riktig at du betaler så mye mer.

men mener at dere bør få en samværsavtale som også skal følges. Ta en tur på FV kontoret kanskje???

Skrevet

har dere eller har dere ikke gått fra hverandre? hva skjer hvis en av dere får en ny mann eller dame? dette er en uthaling av skilsmissen og en usunn løsning, ikke bare økonomisk. kutt bånd, flytt, selg.

Skrevet

Å Herregud, la nå folk få lov til å vurdere hva som er best for seg selv.

Skrevet

Vi har gått fra hverandre ja. Det er kanskje usunt ja.

Jeg har hatt ny kjæreste i 1 år nå jeg. Vi bor ikke sammen. Og dette har fungert veldig bra. Men det er vel ikke sunt. Eksen min er begynt å date nå, og ja, det er litt sårt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...