Gå til innhold

Andre tin enn vann og frisk luft som hjelper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mot hodepine? Fikk meg en saftig hodepine i går, og den sitter fortsatt i selv om jeg sov ganske godt i natt. Har ikke så veldig lyst til å gnaske paracet, så har drukket my vann, hviler godt nå og har fin trekk av frisk luft her jeg sitter, men det hjelper ikke. Noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj...hehe... Nei, det skvipet drikker jeg ikke ;-) Men takk for forslag likevel :-)

Skrevet

Hehe. Kaffe som er så godt?

Svart te, da? Eller kanskje cola. Tenke rpå koffeinen.

Skrevet

Hos meg hjelper vann aldri, har heller motsatt virkning. Jeg drikker heller andre ting som sjokolademel, he he.

Ellers synes jeg ofte en lang dusj hjelper på å løse opp litt. Og is i sofakroken etterpå :o)

Skrevet

Hjelper det på hodepine da? Tror vi har cola, men er ikke så veldig glad i verken te eller brus heller, er et skikkelig vann-menneske (med litt dilla på appelsinjuice for tiden). Vet man kan få hodepina av å ikke drikke kaffe dersom man er avhengig av dette, men kroppen min er jo ikke vandt med koffein...?

Skrevet

Dusjet en varm god dusj i dag tidlig, men litt is skader jo ikke da. Har alt konsumert en hjemmelaget saftis (dilla!), men har jo annen is også. Er i det minste godt om ikke annet, hehe...

Hodepinen sitter i tinningene og pannen, så hjelper ikke massere nakken heller, ellers synes jeg ofte det hjelper.

Skrevet

ja, sånne som meg kan få hodepine hvis vi ikke får kaffe en dag.

Men koffein virker utvidende på blodårene, så dte kan hjelpe på blodgjennomstrømningen i hodet. Derfor kan det av og til hjelpe ikke-kaffomaner med hodepine også.

Skrevet

Sjokolade hjelper meg av og til vertfall.

Skrevet

Kanskje du skal prøve å gå å sjekke synet ditt? Jeg hadde også en periode hvor jeg hadde sinnsykt vondt i hode ( i tinningen og i panna...) Gikk til øyelegen og det viste seg at jeg så litt dårlig.. Fikk briller og ble bra =)

Skrevet

...OK, jeg er full av bullshit. Det stemmer ikke at de utvider blodårene, de snevrer dem inn. Og det er DET som gjør at det kan hjelpe....

Men da skjønne rjeg ikke helt hvorfro.'Uansett, dette viser at man ikek skal tro alt man hører her på Dib.

Skrevet

Mer detaljer: blodårene i HJERNEN innsnevres, men de rundt hjertet o.lign. utvides. Men nå ble det vel så mye blodåresnakk at du sikkert holder deg langt unna koffein...

Skrevet

Bruker kontaklinser, så vet jeg ser dårlig, er bare noen uker siden sist sjekk, så tryken passer fint :-)

Tror det bare er at det har vært litt mye på jobb og hjemme i det siste, er rett og slett sliten. Har heldigvis fri i o dag og fikk streng beskjed av mannen om å ikke løfte en finger hele dagen, kun hvile meg, så det akter jeg å gjøre ;-)

Skrevet

Is, sjokolade og cola... Hmmm, jo det skulle i hvertfall påvirke vekten om ikke annet, hehe... Er verd å prøve i hvertfall, vis ikke blir det en paracet, trykker godt på nå.

Skrevet

Pannehodepine kan være et tegn på svangerskapsforgiftning.

Hvis du har andre tegn som høyt blodtrykk, utslag på urin og/eller vann i kroppen bør du kanskje ta en prat med lege eller jordmor.

Skrevet

Har du prøvd å massere tinnengene? Ganske hardt trykk med to fingre på hver side..det pleier å hjelpe meg:) Å sjokolade..det hjelper mot ALT ;)

Skrevet

Jeg vet det, men tror ikke det er så ille, ikke enda i hvertfall. Er bare 26+0 i dag, så er veldig tidlig å få svk.forgiftning nå, men tanken har jo streifet meg side jeg har hatt det før og har fått ganske mye vann i kroppen (mye for å bare være 26 uker på vei altså, ikke mye-mye) siste 2 ukene. Skal til kontroll om en uke, så får se da om urinen er fin igjen (hadde spor av proteiner sist) og BT fortsatt bra eller ei. Var fint på sist kontroll.

Skrevet

Ja, men det hjalp ikke, skal finne sjokolade nå, tror vi har noe kokesjokolade liggende :-)

Skrevet

Masser deg i ansiktet. Det hjelper alltid på meg. Du har tre punkt som er ømme vil jeg tro:

1: Start mellom øyenbrynene, og dra fingrene hardt utover med øyenbryene. Pannen kan også med fordel masseres.

2: Rett utenfor nesevingene har du en slags grop. Benet i ansiktet buler innover. Der er du også øm vil jeg tro. Føl deg frem, og trykk og masser.

3: Og tinningene.

Håper dette hjelper! Nok drikke er også så klart viktig:)

God bedring!

PS: Det er beste er om mannen din gjør dette på deg. Min kjære gjør dette på meg når jeg har vondt i hodet, og det hjelper alltid. Han bruker å ligge oppå meg, men ser du har stor mage, så det blir litt vanskelig:P

Skrevet

Takker for alle tips jeg har fått her. Har prøvd alt utenom te og kaffe nå, men ble ikke bedre, tvert i mot. Prøvde å legge meg nedpå litt også, men nei. Så da er 2 paracet innabords og jeg føler meg mye bedre. Er ikke den som tar slike ting fortest, men nå var det så utrolig vondt at jeg begynte å bli kvalm, litt kjedelig å gå slik resten av dagen. Tross alt fint at de har funnet opp slike ting ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...