Gå til innhold

billig men god skrubb til kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes den grønne på tube til L'oreal er veldig bra, får den på Vita, HM ol.Pleier å bruke sånne skrubbehansker samtidig for max effekt, he-he;)

Best er selvfølgelig Helena Rubinstein sin syukkerskrubb, men den koster jo en dagslønn så den er uaktuell for min lommebok;/

Skrevet

Da skal du få et kjempetips av meg: Lag den selv!

Det er veldig lett, og huden blir fantastisk myk:

Hell vanlig kjøkkensalt i en skål eller en kopp.

Bland inn en olje, f.eks. babyolje eller olivenolje el.lign. til det blir en grøt.

Bruk det som skrubb, gjerne i badekaret før karet er fullt med vann. Skrubb på fuktig kropp, men uten alt for mye vann. Etterpå kan du fylle badekaret mer mer varmt vann og ligge og bade i det salte oljevannet - da blir huden helt fantastisk.

Og dette koster omtrent ikkeno'.

Hvis du vil ha god lukt, kan du kjøpe en minflaske med eterisk olje på apoteket eller Bodyshop eller noe og blande i et par dråper.

Skrevet

Jeg har forresten helt sluttet å kjøpe kjoppskrubber etter at jeg prøvde dette.

Og hendene blir også slikemyke av all skrubbingen.

Skrevet

Eg har ein heimelaga variant som er kjempegod, og luktar godt i tillegg:)

Ein kopp med sukker, nokre dråpar sitron(enten fersk(litt luksus) eller flaske), og babyolje. Bland dette til ein graut som ikkje er for tjukk eller for tynn, og skrubb i vei:)

Billeg og god:)

Skrevet

hm..jadet var ett billig tips:-)) men fungerer det så bra at huden blir godt skrubbet før påføring av selvbruningskrem?

Skrevet

Ja, den fungerer veldig skrubbende. Du bør nok prøve å få bort så mye olje som mulig før du tar på selvbruning, men ingen skrubber som du får kjøpt virker bedre enn dette. Og saltet er bra for huden også.

Skrevet

Jeg lager den også selv, men jeg bruker olivenolje, en eterisk olje + grovt, brunt sukker istedenfor salt. Fant ut at havsaltet som mange bruker blir litt i voldsomste laget for min hud.. Sukkeret går dessuten i oppløsning i badekaret, så da er det bare å dyppe seg nedi badekaret, så blir du god og babymyk i en fei:-)

Skrevet

Ja, man skal ikke bruke havsalt, kun vanlig bordsalt.Saltet løser seg også opp. Sukker er også bra, men, salt er ekstra bra for huden.

Skrevet

Du får vel bare prøve deg fram, (((( 2 kids-gutt og jente)))), og se hva som funker best for deg.. havsalt, bordsalt, brunt eller hvitt sukker. Uansett ingen vits i å bruke masse penger på skrubb, for de du lager selv er like gode eller bedre enn butikkskrubbene:-)

Skrevet

Takk for gode tips jenter!! Jeg skal lage en av di hjemmelagte-blir spennende:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...