Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 6 ukers kontrollen nå fikk jeg beskjed om at babyen min har sopp i munnen. Fikk resept på mikstur, men har nå lest her på nettet at mor også bør behandles. Ser at det står man kan bruke Canesten på brystvortene. Jeg antar dette må vaskes bort før amming igjen? Babyen kan vel ikke få Canesten i munnen? Har bestilt time hos lege for egen 6 ukers kontroll, men det blir jo først i neste uke,- så jeg antar jeg bør begynne å behandle meg selv fortest mulig. Brystvortene mine er ganske såre allerede.

Noen som har noen råd, eller som vet om jeg kan bruke vanlig Canesten? Har tilfeldigvis en gammel tube liggende.

Har kjøpt farris som jeg også har smørt med en q-tips i babyens munn.

Er det mer jeg kan gjøre for å bli kvitt denne dritten? Blir SÅ takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja sopp er noe ordentlig dritt, hadde dette selv.

Jeg brukte canesten på brystvortene etter å ha lest dette på ammehjelpen.no. Søkte her på sopp og fant en artikkel om sopp/trøske og her stod det at jeg kunne bruke canesten opp til 8 ganger i døgnet etter amming.

Det stod ingen ting om at det måtte vaskes av men jeg gjorde dette før tulla skulle ammes.

Lykke til og god bedring med soppen.

Skrevet

Flott! Tusen takk for svar. Da blir det Canesten her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...