Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

isåfall.. visst en går så mye ned i vekt at man blir skikkelig undervektig, er det mulig få preparat som hjelper legge på seg? noen som vet om det finnes slike?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har noen slags protein/energi drikker/juice på apotek. Man kan drikke slike å få i seg masse sunne kalorier. De har slike på enkelte avdelinger på sykehusene.

Jeg fikk sånn da jeg var innlagt på sykehus og ikke kunne spise mat på en uke (fikk intrevnøs veske og glukose ) men når jeg skulle begynne å spise igjen, begynte jeg med slike, så jeg kunne trappe ned på intrevnøsen...

Vet om ei som ble sykt tynn under graviditeten (hadde gallestein eller noe i den dur) Tror hun gikk ned 15 kg til termin, og fortsatte å rase ned i vekt etter fødselen (175 cm høy, og var nede og vippet på 50 kg/40 tallet) noen uker etter fødselen. Hun ammet da, og fortsatte med det ganske lenge. gikk no bra da, (men vet ikke om hun fikk noe hjelp med vekta på noe vis..)

Skrevet

og forresten, til spørsmålet ditt, jeg raste ned i vekt etter første graviditet (men hadde mye vann i kroppen også da) men ingen tvil om at jeg fikk god hjelp i ammingen.

Andre gangen gikk ikke ammingen like bra, og vekta gikk langt fra ned i samme tempo, var rimelig tjukk 6 mnd etter fødselen, og måte sette igang med HARDtrening for å kvitte meg med kiloene (føler absolutt at hadde ammingen gått like bra som første gangen, hadde det hjulpet meg med vektnedgangen)

Skrevet

Jeg har ammet begge jentene i ca 13 mnd...Jeg gikk ned greit de første ukene, men etter det satt de 3-4 ekstra kg som støpt.. Trente mye (3ganger i uka) spiste fornuftigt.Men var nesten som om forbrenningen gikk saktere.. Etter jeg sluttet å amme fikk jeg bort de ekstra kiloene ved å gå inn for å slanke meg.. Så det er ikke alltid at de bare raser av med amming.

Skrevet

Veldig individuelt det der tror jeg. Jeg ammer på 9. mnd nå, men ser at det tærer på kroppen. Må virkelig bestemme meg for å spise masse (er veldig sulten også), likevel er jeg gått mye ned i vekt. Mange som påpeker det overfor meg. Er på -7 kg fra utgangspunktet (dvs før jeg ble gravid). Går greit, for jeg var ikke helt skrapt fra før. Ganske normalvektig egentlig. Nå ligger jeg på undervektig i BMI, men bare såvidt. Mannen min forer meg med kokosboller og alt muig godt. Jeg håper det renner på noen kilo når jeg slutter å amme!

Skrevet

Noen går ned, andre ikke - inkl. meg. Gikk ikke ned noe før jeg sluttet helt med ammingen. Da var barnet mitt 15 mnd.

Skrevet

Ammingen hjelper lik null på meg...

Skrevet

Det meste av vekten var borte uken etter fødsel, men tror ikke det hadde noe særlig med amming å gjøre. La ikke så voldsomt på meg, 14kg. Hadde noen ekstra kg fra før, og de satt som banken helt til jeg sluttet å amme, da han var 15mnd. Etter det, gikk jeg ned 6kg til :)

Skrevet

ehm altså.. hensikten med dette innlegget var å få svar på evt. for oss som er undervektige som IKKE ønsker gå ned i vekt:)

Skrevet

Jeg gikk dessverre ned en del i vekt av amminga sist.

Merket det ved at jeg ble så ekstremt sliten og trøtt. Er ikke så stor, så en 5-6 i minus er ikke bra for meg.

Jeg spiste mye fettrik kost da jeg merket dette, nøtter, oliven, avokado og slikt. Og drakk smoothies innimellom måltidene. Det hjalp litt.

Og så gikk jeg heldigvis opp igjen og stabiliserte meg på min normale vekt i løpet av et års tid etter ammeslutt.

Skrevet

Og ja, forresten; det finnes sånne energishaker på apoteket for de som trenger ekstra energi også:)

Skrevet

Jeg går IKKE ned kan jeg bare si...

Men har en venninne som raste ned i vekt. Hun spiste MYE banan. Hadde visst fått det i råd av lege/jm-.

Og disse energi drikkene hjelper om du ikke klarer få i deg nok.. men de er temmelig dyre..

Skrevet

næringsdrikk !! mange undervektige på sykehus/sykehjem som får dette skal hjelpe på energien og sont.. de er veldig dyre på apoteket men vis du går masse ned i vekt og ende opp som veldig undervektig skal det gå ann og få det på resept av fast lege..

vis du bekymre deg mye for dette kan du snakke med fast legen din han/hun kan jo event gi råd ell henvise deg til son enærings ekspert som kan hjelpe med kosthold:)

lykke til får håpe det går bra:)

Skrevet

Jeg vet ikke, men begge venninnene mine sier de fikk sinnsyk apetitt når de ammet - måtte ha mat hele tiden, og hun ene fikk skikkelig sug etter sjokolade. Med andre ord bidro ikke ammingen til at de gikk ned i vekt. Er nok veldig individuelt, og du vet ikke før du er der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...